Kraj chce znepoplatnit celý úsek D6 z Karlových Varů do Chebu

Karlovarský kraj se dlouhodobě snaží o vyjmutí zpoplatněného úseku dálnice D6 ze seznamu pozemních komunikací, jejichž užití podléhá platbě dálničního poplatku. Vedení kraje v současnosti usiluje o to, aby do novely, která začne platit od ledna 2018, nebyl zařazen žádný úsek dálnice D6.

dezinfekce

„Podáváme zásadní připomínku v rámci připomínkového řízení, které ministerstvo dopravy zahájilo v září letošního roku. Požadujeme vyjmutí celého dosud zpoplatněného úseku pozemní komunikace D6 Jenišov – Jesenice, exity 131 – 162 ze seznamu těch pozemních komunikací, kde lidé musí platit dálniční známku. Naše důvody jsou jasné – všechny zpoplatněné úseky dálnic by měly mít paralelu v silnici I. třídy, jež by měla vést souběžně a umožnit řidičům, aby po ní jezdili. V našem kraji taková silnice I. třídy chybí. Pro naše občany je objíždění dálnice po silnicích II. a III. tříd značnou časovou i finanční zátěží. Navíc D6 není napojena na českou dálniční síť, tedy je komplikovaná možnost dopravy k lékaři, do zaměstnání, při řešení krizových situací,“ zdůraznila hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová.

V kraji je také jediné lůžkové onkologické oddělení v Nemocnici v Chebu, kam musí pacienti dojíždět z jiných částí kraje. Další nezastupitelná nemocniční oddělení fungují pouze v sokolovské nemocnici (lůžkové oční oddělení) nebo v Nemocnici Karlovy Vary (plicní a infekční oddělení).

„Navíc nemocnice v Sokolově, Chebu a Karlových Varech zabezpečují i pohotovostní služby pro občany celého kraje, kdy v Sokolově se jedná o oční a zubní pohotovost, v Chebu o všeobecnou a dětskou a v Karlových Varech pak o všeobecnou, dětskou a zubní. Pacienti, mnohdy malé děti, pak s rodiči jezdí mezi nemocnicemi a tam, kde by bylo možné D6 použít, ji řidiči převážně složitě objíždějí,“ upřesnila hejtmanka.

Karlovarský kraj patří mezi strukturálně postižené regiony s nejnižší průměrnou mzdou, zanedbanou infrastrukturou, nejvyšší úmrtností, ale také se značnou nehodovostí na silnicích II. a III. tříd, po kterých se dálnice objíždí. Trend dopravní nehodovosti má stoupající tendenci, na komunikacích sloužících jako objízdné trasy D6 došlo v roce 2015 k 104 dopravním nehodám, v roce 2016 k 129 dopravním nehodám a za období od 1. 1. do 18. 9. 2017 k 146 dopravním nehodám.

Zároveň se zásadní připomínkou kraj nemá v souvislosti s přípravou novely vyhlášky námitky proti záměru vyjmout z dosud zpoplatněného úseku D6 navrhovaný úsek Nové Sedlo - Březová (exit 136 - 146).

„Považujeme to ale za nedostatečné a řidiči, obzvlášť ti, kteří nežijí v našem kraji, budou zmatení z toho, kde vlastně mají platit, a kde ne. Zpoplatnění totiž zůstane na zbývajících úsecích Březová - Jesenice (exit 146 - 162) a Jenišov - Nové Sedlo (exit 131 – 136), mezi nimi vznikne znepoplatněná část Nové Sedlo - Březová (exit 136 - 146),“ vysvětlila Jana Vildumetzová s tím, že kdyby ministerstvo dopravy připomínky Karlovarského kraje zapracovalo, celý úsek D6 v Karlovarském kraji by pak přestal podléhat časovému poplatku.

„V roce 2011, kdy byla D6 zařazena do dálniční sítě České republiky, kraj zaspal a neozval se proti zpoplatnění celého úseku D6. Tehdejší vedení kraje mohlo rozhodnutí připomínkovat, ale neučinilo tak, a naši občané proto musí platit dálniční známku. Budu doufat, že zvítězí logika věci a ministerstvo našim připomínkám vyhoví,“ uzavřela hejtmanka. 

Ta také apelovala na starosty obcí Karlovarského kraje, kteří se 6. října 2017 mají setkat u kulatého stolu s ministrem dopravy, aby se postavili za požadavek kraje a pomohli situaci ohledně zpoplatněné D6 změnit.


Zdroj: Mgr. Jana Pavlíková, tisková mluvčí Krajského úřadu Karlovarského kraje


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy