Odstranit vagony z kolejiště a náspu. To by úkol hasičů po nedělní železniční dopravní nehodě, kdy u Mariánských Lázní vykolejil nákladní vlak převážející sypký vápenec. Většina vagonů se převrátila, u některých došlo k poškození přepravních kontejnerů a tím vysypání části nákladu, u některých vagonů zůstal celý náklad stále uvnitř. Hmotnost vagonu včetně nákladu byla přes 70 tun. Poté, co správce kolejiště povolil v pondělí v poledne zahájit vyprošťovací práce, začali hasiči stahovat vykolejené vagony mimo prostor železniční tratě. Pro samotné vyproštění bylo nutné povolat na místo nejenom jeřáby, ale především vyprošťovací tanky. Ty navijákem postupně odstraňovaly jednotlivé vykolejené vagony. Zásah komplikovalo málo prostoru kolem místa nehody, před každým vyproštěním vagonu byla nutná důkladná příprava nejen samotného uvolnění zaklesnutých trosek a poškozených částí, ale i uvázání k navijáků systémem kladek. Zároveň s vyprošťovacími tanky pracoval na vyproštění i vysokotonážní jeřáb. Vyprošťovací práce byly prováděny tak, aby co nejméně poškodily kolejový svršek i železniční násep. Některé části vagónů bylo nutné před vyproštěním odpálit autogenovým řezákem, z jiných vagonů bylo potřeba odčerpat náklad, aby se vagon odlehčil. K tomu byl na místě speciální odsávací bagr. Na vyproštění se pracovalo nepřetržitě 52 hodin, ve středu večer jeřábem odsunutý poslední vykolejený vagon. Teprve poté bylo možné zjistit celkové poškození kolejí a zahájit činnost pro obnovení provozu na trati.
Na místě zasahovali hasiči z Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje, hasiči Správy železniční dopravní cesty, specialisté ze Záchranného útvaru Hlučín a jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí.
V novodobé historii HZS Karlovarského kraje se jednalo o dosud největší železniční dopravní nehodu.
Zdroj: HZS Karlovarského kraje