Včera zaznamenal správce tratí v uvedeném úseku poruchu na jedné ze dvou traťových kolejí a neprodleně zde zastavil provoz, později byla z preventivních důvodu zastavena doprava i ve vedlejší koleji. V okamžiku propadu svahu byl na trati již provoz zcela zastaven. Na místo byli okamžitě povoláni specialisté, kteří prověřují stav a stabilitu podloží a celého svahu.
Prioritou SŽDC je obnovit co nejdříve provoz po jedné traťové koleji. Dnes zhotovitel mapuje celý cca padesátimetrový úsek trati a zítra zahájí opravné práce, které potrvají několik dní. Současně se bude řešit sesuté podloží pod druhou kolejí, sanace této části trati bude časově výrazně náročnější.
Škody lze vyčíslit v okamžiku průzkumu rozsahu poškození a technického řešení obnovení trati, nicméně již nyní lze říci, že si opravy vyžádají desítky milionů korun.
V daném úseku nezaznamenala SŽDC v posledních několika letech žádné technické problémy na železničním svršku i spodku ani na samotném podloží. Trať byla elektrizována v roce 2008, v běžném provozu je v daném úseku povolena maximální rychlost 80 km/h.
Díky pohotové reakci traťmistra byla doprava zastavena před sesuvem trati a nebyla tak ohrožena bezpečnost cestujících a železničního provozu.
Zdroj: Kateřina Šubová, Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
facebookové stránky Karlovarského kraje