Nedělní vichřice byla z hlediska počtu zásahu zatím největší událostí v kraji

Spadlé stromy na silnici, stržené dráty elektrického či telefonního vedení, poškozené a uvolněné střechy na domech. Tyto události řešili během nedělního dne stovky hasičů v Karlovarském kraji.

dezinfekce

Následky vichřice, která se v nedělních ranních hodinách přehnala republikou, postihly celý kraj. Více zasažené byly výše položené oblasti, kdy bylo nutné kvůli velkému množství spadlých stromů uzavřít i několik silnic. Vítr do kraje přišel po šesté hodině ráno, zhruba od té doby začali hasiči přijímat hlášení o událostech. Až ve večerních hodinách nastal klid, během pondělního dopoledne hasiči vyjížděli k dalším událostem v souvislosti s větrem. Jednalo se o místa, kde kvůli bezpečí zasahujících nebylo možné provést zásah během vichřice a bylo nutné práce na odstranění následků odložit, nebo o místa, kde problém během neděle nikdo nehlásil.

Od nedělního rána do pondělního poledne zasahovalo v terénu při likvidaci následků vichřice 8 jednotek profesionálních hasičů, 4 jednotky hasičů podniků a 55 jednotek dobrovolných hasičů.

Za uvedenou dobu hasiči evidují celkem 285 událostí. Počet zásahů je několikrát vyšší, téměř u každé události zasahující jednotka pracovala na více místech, tedy během jedné události objela určitou část svého zásahového území a všude tam, kde bylo nutné zasáhnout, tak provedla činnost. S ohledem na velké množství míst, kde všude byl zásah proveden, nebude možné přesně určit celkový počet zásahů během vichřice.

Během neděle odbavilo operační středisko 2993 hovorů, a to jak na tísňových linkách 112 a 150, tak na telefonech s jednotkami hasičů, představiteli obcí či zástupci dalších zasahujících složek a organizací, například s energetiky či vodohospodáři.

Velkým problém během vichřice byly výpadky elektřiny a telefonního spojení na téměř celém území kraje. Hasiči po celou dobu komunikovali se zdravotnickými zařízeními, některé z nich museli využít náhradní zdroje energie, hasiči pak poskytli náhradní zdroj jednomu z telefonních operátorů k zajištění provozu mobilního signálu. Nedostupnost spojení komplikovala komunikaci se zasahujícími jednotkami a také obyvatelům kraje ztěžovala možnost dovolání se pomoci. V případech výpadku mobilního signálu je dobré využívat dostupné pevné linky či volat na tísňovou linku 112, která umožňuje spojení i přes jiného operátora, než který provozuje daný telefon. Při výpadku sítě jednoho operátora je tak možnost zavolání přes dostupného jiného operátora. To umí pouze tísňové volání na linku 112.

Z hlediska počtu událostí, počtu nasazených prostředků a velikosti zasaženého území se jednalo o dosud největší událost, která byla v Karlovarském kraji řešena.


Zdroj: HZS Karlovarského kraje

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy