„Dne 19. srpna by měla být část obchvatu zprovozněna v délce zhruba 4 km. Tzn. z Dolních Dvorů směrem na Obilnou. Další dílčí termín zprovoznění je 30. října letošního roku,“ spočítal Jiří Hájek z Ředitelství silnic a dálnic ČR, správy Plzeň.
Stavba druhé části obchvatu byla zahájena v dubnu 1997 a zahrnuje úsek dlouhý asi 7 km mezi obcemi Střížov a Odrava. Tato část naváže na první – 9 km dlouhou trasu mezi Františkovými Lázněmi a Pomezím, po které se jezdí jíž od loňského ledna.
„Obchvat se skládá ze dvou staveb – první a druhé. První stavba stála 840 milionů a druhá stavba je daná smlouvou o dílo – 1 miliarda 110 milionů,“ doplnil Hájek.
Výše rozpočtu stavby se v jejím průběhu upravovala pouze minimálně, a to především v důsledku nevhodného geologického podloží, po zprovoznění druhé části obchvatu se budou ještě provádět zemní práce na úpravě okolí. Definitivní termín dokončení je stanoven na 30. června 2000.
Poznámka redakce: Zemní kabelové šachty Langmatz doporučujeme jako chytré řešení inženýrské výstavby ve městech.