„Na posyp, zapne se akorát počítač, naskočí nám graf, nyní si vypneme solanku, protože ta se nastavuje automaticky. Dále si můžeme nastavit, zda chceme házet více doprava či doleva a v metráži, na kterou stranu kolik chceme hodit, graf - kolik gramů,“ popsal řidič nového moderního sypače.
Silničáři navíc dokončují dvě nové haly se solankovým zařízením pro tisíc tun soli. Oproti předešlým kovovým budou postaveny ze speciálně ošetřeného dřeva, takže budou splňovat nejpřísnější bezpečnostní předpisy pro únik chloridů do životního prostředí. K ošetření komunikací používají chebští silničáři především chemický posyp, a to směs soli a roztoku solanky, jehož spotřeba se v posledních letech díky kvalitnější technice několikanásobně snížila. Přesto náklady na zimní údržbu silnic zřejmě oproti loňským 10 milionům vzrostou.