Dopravní systém EgroNet, který byl původně vytvořen jako prezentační projekt pro loňskou světovou výstavu EXPO v Hannoveru si postupně získal velikou oblibu mezi cestujícími.
Od počátku loňského června, kdy vyjela první souprava, začalo postupně vlakem přes hranici s Německem jezdit o 60 procent lidí více.
„Je třeba poznamenat, že jeden rok provozu uvedeného modelu prokázal, že tento systém dopravy se stal mobilním druhem cestování bez hranic,“ řekl náměstek ministra dopravy Pavel Stoulil.
K oblibě cestování vlaky RegioSprinter určitě přispělo, kromě dobré provázanosti spojů, také výhodné jízdné. Např. celodenní síťová jízdenka přijde české cestující na pouhých sto korun. Nezanedbatelný je také fakt, že EgroNet se stal ojedinělým příkladem dopravního propojení mezi členským státem Evropské unie a kandidátskou zemí.
„Když jsem byl ještě mladík, tak se podobné akce pořádali mezi Německem a Francií. Dnes tam vlastně nikdo žádnou hranici nezná. Proto jsem velice rád, že dnes, zhruba o 40 let později, mohu stát na hranici Česko-německé,“ sdělil státní tajemník saského ministra hospodářství Wolfgang Zeller.
Díky úspěchu systému EgroNet by mělo v dohledné době dojít k jeho dalšímu rozšíření. V plánu je železniční spojení mezi městy Aš a Selb. Zájem projevili také představitelé regionu Horní Franky.