Chebská radnice proto již přijala jednoho nového pracovníka, který bude mít na starost vybírání poplatků, ale také řadu dalších organizačních povinností, které zatím za město vykonávaly jiné subjekty.
"Konkrétně třeba správci bytového fondu říkali, že se má nějaká popelnice přidat, protože jsou přeplňované nebo kde se má nějaká popelnice ubrat. Teď v těchto záležitostech bychom měli rozhodovat my. Což má jednu výhodu. Jednu výhodu to má v tom, že my potom už nebudeme muset mít u jednoho domu deset malých popelnic, ale že tam můžeme dát jeden velký kontejner," přiblížil místostarosta Chebu Pavel Vanoušek.
Díky tomu by se měla zlepšit čistota v ulicích města a především také klesnout náklady spojené se svozem odpadů. Snížení nákladů je důležité hlavně s ohledem na podstatný nárůst daně za ukládání odpadů na skládkách, k němuž má dojít od počátku příštího roku.
"Vzhledem k tomu, že většina odpadu, který je z města Chebu se skládkuje, tak to bude znamenat zvýšené náklady," potvrdil Vanoušek.
Efektivnější systém sběru odpadu, kdy by mělo být po Chebu rozmístěno menší množství objemnějších kontejnerů, by mohl alespoň částečně vykompenzovat citelné navýšení daně za ukládání komunálního odpadu, takže zásah do peněženek obyvatel města nemusel být nakonec tak citelný.