Jednu z dominant chebské výstavy tvoří cyklus vzniklý již padesátých letech nazvaný Na Náplavce, který zaznamenává každodenní život lidí této svobodomyslné pražské části při Vltavě.
"A část těch snímků byla použita v knížce Ivana Havla Arsemid. To je taková fantaskní, ale strašně zábavná próza a ty fotografie jsou z padesátých let, ta próza je taky taková raná, takže to k sobě velmi dobře jde. A zachycuje to tu pražskou náplavku takovou ještě nezregulovanou, kdy tam ten život byl podle mě o něco plnější, nežli dnes je," přiblížila cyklus kurátorka výstavy Věra Jirousová.
K dalším vrcholům výstavy patří proslulé snímky z mnohaletého neuzavřeného cyklu nazvaného Děti, který autorka tvoří od 50. let až do současnosti. Tyto situační fotografie zachycují život obyčejných dětí z pražských ulic a dvorků.
"Jsou to takoví ti praví rošťáci, kteří určitě nikde nepózují a nenechávají se fotografovat," dodala Jirousová.
Vedle dokumentárních fotografií jsou na výstavě zastoupeny také portrétní snímky řady básníků, spisovatelů a dalších osobností české kultury, které souhrnně vyšly v knize Konec chleba, začátek kamení.
"Ale i tam je prostě vidět, že ta Dáša Hochová šla vždy do té situace. Že třeba v 60. letech se vypravila za Bohuslavem Reynkem anebo vypravila se za Josefem Váchalem do Studeňan, takže má z té doby vzácné snímky našich umělců, kteří v té době žili tady někde v zapadlých končinách a nikdo je v té době vlastně moc ani neznal," uvedla kurátorka.
Výstava fotografií Dagmar Hochové, která v loňském roce dostala při příležitosti svého životního jubilea Státní cenu za celoživotní práci v oblasti kultury, bude v chebské galerii G4 k vidění až do 29. července.