Poté by již nemělo docházet k souběhu několika spojů, například mezi osobní přepravou na železnici a autobusovými linkami.
"Systém veřejné dopravy je z hlediska ekologického a celé řady dalších důvodů jistě výhodný, ale z hlediska finančního je nesmírně nákladný, tak je potřeba dosáhnout optimalizace toho systému, tzn. za předpokladu dostatečné obsluhy všech obcí, to dokázat s co nejnižšími náklady," uvedl zástupce Karlovarského hejtmana Jan Zborník.
V říjnu již byla dokončena studie optimalizace hromadné dopravy v kraji. Na jejím základě se nyní začíná připravovat dopravní síť využívající kombinovanou dopravu autobusy a vlaky.
"Aby to šlo, tak zaprvé, přestupní terminály v místech, kde se bude přestupovat z autobusu na vlak a obráceně, musí být ve stejném místě, protože není možné, a asi by nás občané nepochválili, kdyby vystoupili z autobusu, pak museli jít deset minut pěšky, aby se dostali na vlak. Čili to je, řekl bych, úplně základní podmínka. Někde tomu tak je, ne všude ovšem," vysvětlil zástupce hejtmana.
Integrovaný systém dopravy počítá vedle společných přestupních uzlových bodů také se společnými jízdenkami pro autobusy i vlaky, koordinovanými jízdními řády, či propojeným informačním systémem. To by mělo pomoci zejména lidem, dojíždějícím do zaměstnání veřejnou dopravou a celkově zlepšit mobilitu pracovníků v celém kraji.
"Čili je to úkol dlouhodobý, nepodaří se ho udělat za rok, obávám se, že ani za dva, ale udělat ho je prostě nutnost," dodal Zborník.
Prvním krokem k vytvoření Integrovaného dopravního systému je zavedení tzv. taktového provozu na nejfrekventovanější železniční stanici kraje, mezi Chebem a Karlovými Vary. Na této trati začnou od 15. prosince vlaky vyjíždět v pravidelných intervalech, a to jednou za hodinu. Z Chebu směrem na Sokolov a Karlovy Vary budou spoje pravidelně odjíždět od páté hodiny ranní až do 10 hodiny večer. Směrem opačným z Karlových Varů pak od 4:30 do 22:40.