Vedení radnice si rovněž nechalo vypracovat podrobnou analýzu odhadu nákladů na jednotlivé zákonem povolené varianty plateb z nichž vyplynulo, že současný systém je administrativně méně náročný i ekonomicky výhodnější, než zavedení paušálního místního poplatku a poplatku vybíraného majiteli domů.
"Jednoznačně nejlevněji vyšel systém platba na základě smlouvy. Jedná se o miliony, odhadem 3 až 6 milionů korun," přiblížil místostarosta Sokolova Jaromír Dvořák.
Podle odhadů se má v letošním roce na základě uzavřených smluv vybrat zhruba 11,5 milionu korun, což je částka, která by náklady za svoz odpadu měla pokrýt. Město vedle toho uvolní ze svého rozpočtu ještě další milion a půl na některé doplňkové služby.
"My ještě platíme ze svého rozpočtu mimo sběrný dvůr, separování odpadů, k tomu máme rekultivovanou skládku a musí tady někdo sekat trávu atd. Starat se o zkušební měření vody a těchto věcí okolo a zapojuje se tam i likvidace autovraků," vyjmenoval Dvořák.
Společně se zachováním současného systému plateb prozatím zůstává i stejná cena za svoz odpadu. Od příštího roku ale dojde s největší pravděpodobností k jejímu navýšení. Zatím co letos si skládková společnost účtuje za likvidaci jedné tuny netříděného odpadu 1273 korun, tak v roce následujícím to bude v důsledku navýšení poplatků obcím, na jejichž katastru skládka leží, již 1691 korun.