2002 – Sokolov: Z "Okresu" přejde na město 115 úředníků (TV Západ)

Stotřicet nových pracovníků přibyde od počátku příštího roku v důsledku právě probíhající reformy veřejné správy a z ní vyplývajícího zániku Okresních úřadů na sokolovské radnici. Stopatnáct jich sem přitom bude delimitováno z "okresu" a dalších 15, například řidičů či uklízeček bude ještě potřeba přijmout.

dezinfekce

Na radnici tak vznikne několik nových odborů, kupříkladu Odbor evidencí a správních agend a řada dalších získá zcela jiný charakter. 

"Celkem odborů bude 11, dvě oddělení, takže dohromady 13 samostatných útvarů. A celkový počet pracovníků dohromady bude činit 215 fyzických, v přepočtu vám to neumím říci, protože nevím, jaké mají dosud pracovníci Okresního úřadu úvazky. Takže předpokládám, že přepočtený počet pracovníků nepřesáhne 208 zaměstnanců," komentovala změny tajemnice Městského úřadu Věra Hofrichterová. 

Jmenováni také již byli vedoucí všech odborů. Vedení radnice přitom nevypsalo výběrová řízení, ale ve svých funkcí ponechalo ty stávající. Městský úřad bude od 1. ledna příštího roku navíc sídlit ve dvou budovách, přibyde totiž objekt bývalého Okresního úřadu v ulici Jednoty. 

"Krajský úřad bude vydávat informační bulletin, který ale dostaneme nákladem velmi malým, na sto obyvatel jeden kus. Takže v podstatě to není k ničemu, takže jsme se dohodli se zástupcem ředitele Rokůska Mgr. Novotným, že nám pošle tu brožuru v elektronické formě a my se pokusíme nějaký výcuc z toho udělat a namnožit takové letáky, které budou k dispozici jednak na vrátnici, na podatelnách obou budov, dáme něco do novinových stánků tak, aby se to k těm lidem dostalo v co největším množství," nastínila plán Hofrichterová. 

S přechodem kompetencí ze zanikajícího Okresu na město úzce souvisí také otázka pokrytí všech z toho vyplývajících nákladů. Radnice dostane na příští rok od státu příspěvek na každého delimitovaného pracovníka ve výši necelých 334 tisíc korun, tedy dohromady zhruba 38 milionů. 

"Oproti jiným úřadům, které zřizují vlastní prostory, tak my nedostáváme nic, pouze tento příspěvek, který ale dostávají i ony, že. Oni dostanou dvakrát po pěti milionech a k tomu tento příspěvek," komentovala finanční otázky tajemnice. 

Většina z těchto prostředků bude přitom použita na platy nových zaměstnanců a na provozní náklady zbyde asi jen 3,5 milionu korun. Ty ale nebudou na potřebné dovybavení či propojení počítačových sítí stačit a radnice tak bude muset několikamilionovou částku uvolnit také ze svého rozpočtu. Město proto doufá, že příspěvek ve stejné výši od státu dostane i na rok 2004 a díky tomu se mu alespoň část z vložených prostředků vrátí.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy