Zrušení jízdného pro seniory nedoporučily odborné komise rady, které se peticí zabývaly. Hlavním argumentem byla ve srovnání s jinými městy relativně přijatelná cena za jednu cestu, která může při využití předplacené karty přijít pouze na korunu a 65 haléřů.
„Především, myslím si, že byla chyba, že se to na Zastupitelstvu projednávalo, protože hned na úvod toho jednání vystoupila jedna z iniciátorek nebo organizátorek té petice a uvedla tam některé nové skutečnosti. Takže si myslím, že za těchto okolností se to mělo stáhnout z programu jednání a připravit pro jednání znovu,“ uvedl místostarosta Chebu Pavel Vanoušek.
Signatáři petice změnili na poslední chvíli svůj požadavek a přišli s kompromisním zvýšením věkové hranice pro bezplatnou dopravu o pět let, tedy na pětasedmdesát roků. Tímto návrhem se město bude ještě zabývat, přičemž má zřejmě šanci na úspěch.
„Já osobně se domnívám, že tam prostor pro další projednání existuje ten okruh těch, kterých by se to dotýkalo, se tímto snižuje. Čímž si myslím, že ten dopad do rozpočtu už by nebyl tak velký. A sám se domnívám, že to má naději, že při příštím projednání bude těm lidem vyhověno v nějaké podobě,“ připustil místostarosta.
Zrušení jízdného pro důchodce starší sedmdesáti let by městskou pokladnu stálo zhruba půl milionu korun. Při zvýšení věkové hranice by pak dotace pro dopravní společnost byla o něco nižší.
„Tam se nejedná o to, o tu finanční částku, ta v rozpočtu města nehraje tak obrovskou roli, i když tedy z hlediska vlastně osoby je to dost velký obnos, tak z hlediska toho rozpočtu města to nehraje nějakou zásadní roli. Tam spíš byla kladena otázka, jestli v tomto systému je důvod pro to selektivně zvýhodnit určitou skupinu občanů nebo nikoliv,“ vysvětlil Vanoušek.
Chebská radnice přispívá dopravci na zajištění městské hromadné dopravy v regionu neobvykle vysokou částkou, letos například přibližně sedmi miliony. Díky tomu je základní šestikorunové jízdné nižší než v okolních městech.