Řada delimitovaných pracovníků bývalého Okresu totiž používá computery, které nejdou napojit na síť Městského úřadu, dovybavit je navíc potřeba také stávající zaměstnance radnice.
"Jedná se o padesát kusů nových počítačů a část z nich, asi polovina, by měla být pro úředníky z bývalého Městského úřadu v Chebu a zbývající polovina pro bývalé zaměstnance Okresního úřadu, kteří teď pracují u nás," potvrdil místostarosta Chebu Václav Jakl.
Ve velmi špatném stavu je v některých převzatých kancelářích v budově zaniklého Okresního úřadu v ulici 26. dubna také nábytek, který bude podle vedení radnice potřeba v krátké době rovněž doplnit.
"My jsme tady měli takové opatření, že úředníci, i když se stěhovali, tak nechávali nábytek na svých místech, včetně židlí, na Okresním úřadě toto se asi nepodařilo úplně udržet, takže jsem tam viděl místnosti, kde byly 4 stoly a každý byl úplně jiný, u toho jiná židle, barevně už vůbec nehovořím, takže někteří úředníci budou určitě potřebovat i vybavení nábytkem," přiblížil situaci starosta.
Potřeba materiálního dovybavení tak bude znamenat další navýšení finančních prostředků, které musí město v souvislosti s reformou veřejné správy investovat z vlastních zdrojů. Státní příspěvek který radnice dostane na každého delimitovaného pracovníka zaniklého Okresu bude totiž z podstatní části použit na mzdy a odvody pojistného nových úředníků.
"Přímo z městské Rady vzešel úkol, abychom si zkusili spočítat kolik nás zatíží reforma veřejné správy, kolik zatíží naše město, náš Městský úřad. Tak poté, co to spočítala vedoucí Finančního odboru a předložila materiál do Rady, tak ta částka je velmi přibližná samozřejmě, ale jedná se zhruba o 14 milionů korun navíc, nad všechny ty prostředky, které nám stát poskytne," dodal Jakl.
Od počátku letošního roku převzalo město podstatnou část kompetencí zaniklého Okresního úřadu, včetně 88 jeho bývalých zaměstnanců.