Zpracování projektu bude stát přibližně 1,2 milionu korun, což byla nejnižší nabídnutá cena v nedávném výběrovém řízení. Na jeho financování se bude podílet kraj a města, která leží na trase budoucí cyklostezky.
„S tím, že Karlovarský kraj přispěje 300 000 korunami a zbytek bude rozpočtem pro zúčastněné obce a města podle počtu obyvatel. Pro Sokolov ta částka činí něco kolem 320 000 korun, Cheb zaplatí okolo 400 000 Kč,“ uvedl starosta Sokolova Karel Jakobec.
Zpracování projektu je rozděleno do dvou etap. Ještě do konce letošního roku by mohla být hotova první část ze Sokolova do Kynšperka nad Ohří.
„My jsme požádali o dotaci na tu první etapu z peněz, které se vynakládají na revitalizaci důlních oblastí. Nevíme samozřejmě, jestli částka bude poskytnuta, ale byla li by, tak potřebujeme, aby stavební povolení bylo vydáno někdy kolem března, dubna příštího roku,“ popsal starosta.
Projektová dokumentace úseku z Kynšperku do Chebu by pak měla být dokončena v polovině příštího roku. Trasa cyklostezky, jejímž iniciátorem je město Sokolov, povede podél řeky Ohře a až na několik výjimek se má vyhnout silnicím.
„My samozřejmě chceme, po zkušenostech, které máme s cyklostezkami kolem Lokte, aby byla v asfaltu, aby to byla pevná komunikace tak, aby nebyla ničena povětrnostními vlivy, tak aby mohly jezdit i třeba děti na kolečkových bruslích a maminky s kočárky úplně bez problémů,“ přiblížil Jakobec.
Náklady na výstavbu celé trasy ze Sokolova do Chebu jsou přitom odhadovány až na 150 milionů korun.
„Tak samozřejmě ta částka je tak vysoká, že není v silách měst, aby celou investici zafinancovali ze svých zdrojů. Čili je to otázka případné dotace. Pokud bude z těch miliard na zahlazování následků důlní těžby, tak ta by mohla být hotová třeba během dvou let. Ale samozřejmě to je spíš naše přání než možná skutečnost,“ naznačil starosta Sokolova Jakobec.
Trasa ze Sokolova do Chebu má být součástí plánované páteřní cyklostezky napříč celým krajem, jejíž část z Královského Poříčí přes Loket až ke Svatošským skalám je už hotova. Dokončení 110 kilometrů dlouhé trasy má stát zhruba 300 milionů korun, přičemž Kraj už přislíbil, že každoročně poskytne přibližně osm milionů. Pokud vše půjde bez komplikací, tak by první cyklisté mohli celým krajem projet už v roce 2009.