Asfaltová komunikace bude přitom zhruba 33 kilometrů dlouhá a tři metry široká. Objevily se dokonce i úvahy, že by podél ní mohla vést tzv. hipostezka určená pro jízdu na koni.
„V současné době dokončujeme podklady pro zažádání o územní rozhodnutí, takže v letošním roce bude probíhat územní řízení. Předpokládáme, že by v polovině roku mohlo být ukončeno,“ uvedl autor studie Miroslav Makovička.
Po vydání územního rozhodnutí přijde na řadu etapa přípravy stavby včetně zpracování projektové dokumentace. Na jejím financování se kromě Sokolova budou spolupodílet také Krajský úřad a další zainteresovaná města a obce, například Cheb či Kynšperk. Kvůli složitému vyřizování majetkoprávních vztahů k potřebným pozemkům má příprava stavby trvat zhruba jeden rok.
„Takže v polovině příštího roku by se mohl začít žádat o dotaci na stavbu,“ vymezil časový údaje autor.
Dotační prostředky z evropských i vládních fondů mají přitom pokrýt podstatnou část předpokládaných nákladů na výstavbu. Předběžný odhad totiž hovoří o částce zhruba 80 milionů korun, která je mimo finanční možnosti měst a obcí.
„Zase to záleží na dalším jednání. Já bych předpokládal cenu někde kolem 100 milionů korun jako reálnou,“ dodal Makovička.
Po vybudování cyklostezky Sokolov Cheb se bude dát na kole dojet z Karlových Varů až do Chebu. Nová trasa totiž naváže na již fungující úsek ze Sokolova přes Loket a Svatošské skály až do krajského města.