„Ten krok byl dlouhodoběji připravovaný. Hlavním důvodem byla skutečnost, že po privatizaci ubylo bytových jednotek. Město má v současné době kolem dvou tisíc bytových jednotek a dalších asi 400 nebytových prostor a soudíme, že na správu takovéhoto objemu postačuje jeden správce,“ vysvětlil krok místostarosta Chebu Pavel Vanoušek.
Správu drtivé většiny chebských městských bytů přitom v současnosti zajišťují společnosti dvě, a to Marketa – Remone a TEREA, ve které má město padesátiprocentní majetkový podíl. Záměr na vyhlášení výběrového řízení schválila Rada města již loni v dubnu. Odbory radnice ve spolupráci s najatou poradenskou firmou pak zvažovaly různé varianty, jak by měla správa bytového fondu v budoucnu vypadat.
„A nakonec bylo rozhodnuto o tom, že to bude jeden správce, který bude hospodařit na účtu města. To znamená do určité míry obdobná správa, jako je v současné době. Pouze ten počet správců se sníží, ale v každém případě dojde k určitým změnám v mandátní smlouvě,“ popsal místostarosta.
Město předpokládá, že díky snížení počtu správců dojde k úspoře nákladů a zlepší se rovněž vzájemná komunikace.
„A máme konkrétní představu o tom, v jaké formě bychom chtěli získávat od správců podklady a informace. To znamená, máme svůj vlastní program a budeme požadovat, aby správa probíhala podle tohoto. Pokud nás navrhovatelé nepřesvědčí o tom, že mají nějaký lepší systém,“ přiblížil plány Vanoušek.
Při rozhodování o novém správci nebude nejpodstatnějším kritériem nabídnutá cena. Zájemce bude především muset prokázat, že je pro správu bytů způsobilý.
„Tzn., že má dostatečné personální a technické vybavení a že má dostatečnou finanční stabilitu. Také bude požadováno, aby složil kauci. A bude požadováno, aby se spolupodílel finančně na případných nedovýběrech nájemného nebo plateb za služby,“ doplnil místostarosta.
Nový správce, který bude muset mít kontaktní kancelář pro styk s veřejností přímo v Chebu, začne městské byty spravovat od počátku července letošního roku.