2005 – Sokolov: Město vybírá provozovatele výlepových ploch (TV Západ)

Sokolovská radnice vyhlásila výběrové řízení na zajištění úprav vzhledu a následné provozování plakátovacích ploch na území města. Zájemci mohou své nabídky podávat do 11. dubna, kdy proběhne také jejich vyhodnocení.

dezinfekce

„Tak těch kritérií je asi šest. Já si vzpomínám na ty nejdůležitější, takže je to četnost toho výlepu, cena za výlep, jakým způsobem bude vylepovat město, jestli bude mít nějaké zvýhodněné sazby výlepu, pak samozřejmě jakým způsobem chtějí řešit plakátování, jaké typy plakátovací ploch sem dají, na kolika místech to bude a kolik to bude stát investičních prostředků, které firmy do toho vloží,“ popsal místostarosta Sokolova Zdeněk Berka. 

Radnice si před časem nechala od specializované firmy zpracovat komplexní studii plakátovacích ploch ve městě, která zmapovala současný stav a navrhla, jak ho řešit. Ze závěrů tohoto materiálu vyplynulo, že jsou výlepové plochy ve velice špatném stavu a také jejich umístění není ideální. Za velký problém byly označeny rovněž takzvané černé výlepy, které významně snižují zisk z této činnosti. Provoz plakátovací ploch, kterých je v současné době v Sokolově 20, zajišťuje Městský dům kultury. Radnice se přitom ještě definitivně nerozhodla, jestli plochy opraví a pak bude provozovat ve vlastní režii, nebo to svěří soukromé firmě.

„My čekáme na ty nabídky a budeme to posuzovat ve vztahu k tomu, kdyby to provozovalo město. Čili výhodnost té nabídky nebo těch nabídek ve vztahu k tomu, kdyby to provozovalo město. V současné době z toho máme zisk asi 70 tisíc korun za rok. Faktem je, že podle té studie, kterou jsme si nechávali zpracovávat, bychom potřebovali zhruba 400 tisíc korun, abychom ty plochy obnovili. Čili to jsou základní kritéria, podle kterých budeme posuzovat,“ vysvětlil místostarosta. 

Ve studii je navrženo, že by v Sokolově mělo být 22 plakátovací ploch tří různých typů, 14 stávajících má být přitom vyměněno za nové a 4 odstraněny bez náhrady. Dalších 7 ploch se pak má objevit na úplně nových místech.

„Pokud to dobře dopadne a my vybereme nějakou firmu, která by se o to starala, tak od května v podstatě by mohla provozovat tu plakátovací službu a v květnu, v červnu by mohlo dojít k nějakým změnám. Kdyby to získalo město, nebo kdybychom rozhodli, že to získá město do své režie, tak pak bychom museli v rozpočtu uvolnit nějaké množství peněz. A je otázka, kdy by to bylo,“ dodal Berka. 

V otázce provozování ploch studie navrhuje, aby byla přesně stanovena uzávěrka přijímání plakátů pro výlep a samotný výlep pak probíhal v intervalu jednou týdně.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
UNIWEB - weby od lidí pro lidi

Hlavní zprávy