"Určitě nemáme ambice konkurovat mezinárodnímu letišti v Karlových Varech či mezinárodnímu letišti v Hofu, ale myslíme si, že chebské letiště by právě mohlo sloužit subjektům, zájemcům, kteří právě, už s ohledem na velký provoz na těchto letištích, nemohou přistávat nebo je to pro ně nevýhodné," naznačil další směr vývoje místostarosta Tomáš Linda.
Všechny záměry jsou zatím ve stádiu úvah. Nejprve bude potřeba vyřešit praktické problémy s celým areálem.
"První, čím bychom chtěli začít, tak to je rozvoj samotné infrastruktury letiště, ať je to kanalizace, vodovod, napojení na elektrickou energii a záležitosti spojené s úpravou příjezdových komunikací do samotného areálu," vyjmenoval Linda.
Na společné schůzce zástupcům dvou aeroklubů, které na chebském letišti provozují činnost, město doporučilo, aby nechali zpracovat studii.
"Střednědobého rozvoje toho areálu právě s ohledem na potřeby tak, jak je vnímají z hlediska poptávky od jednotlivých subjektů. A těch variant je tam několik, ať je to možnost pro létání malých letadel s kapacitou do 15 pasažérů, ať je to využití pro letadla sportovní, pak i možnost servisování letadel," přiblížil případnou náplň studie Linda.
Bude nutné vyřešit také komplikaci v podobě betonové dráhy, kterou dosud vlastní armáda, a jednání o převodu zatím vždy skončila neúspěchem. Jednou z možností je převod plochy z Ministerstva obrany na Ministerstvo dopravy. To by charakteru civilního letiště více odpovídalo. Pro případné rozšíření letiště bude také nutné zakoupit některé pozemky.
"My jednáme s Ministerstvem obrany, kterému ta samotná betonová plocha patří. Ty okolní pozemky jsou ve valné většině v majetku města. Některé objekty tam pak patří třetím subjektům. Zmíním jeden významný pozemek nebo objekt, který bychom chtěli nabýt a to je objekt Řízení letového provozu. Ten objekt je v nabídce a my bychom ho chtěli právě nabýt tak, abychom zcelili parcely pro ten budoucí rozvoj letiště," potvrdil Linda.
Město Cheb bude hledat podporu také u okolních měst a obcí.
"Chtěli bychom hledat podporu i přes hranice, tzn. v blízkých městech za hranicemi, v okruhu asi 50 kilometrů od samotného letiště. Určitě budeme hledat podporu u samotného Karlovarského kraje, kdy vnímáme podporu letiště v Karlových Varech, kterou Karlovarský kraj prokázal v těch minulých letech, tak si myslíme, že i letiště regionální druhé, které by zde případně mohlo vzniknout a nekonkurovalo by tomu mezinárodnímu v Karlových Varech, mělo mít podporu Karlovarského kraje," věří Linda.
Jednou z možností správy celého areálu je založení obchodní společnost, kam by vstoupilo město a aerokluby.