„Já myslím, že jsme to nečekali, my jsme začali trošku věřit až potom, co jsme postoupili z toho regionální kola, které bylo také v Praze, do semifinále. Tak pak už kluci řekli, že v semifinále to už musím zvládnout, že chtějí jet do Legolandu,“ řekla Petra Šišková.
Soutěž probíhala na čtyři kola, kde museli žáci i kantorka prokázat, kromě všeobecných znalostí, také vzájemné poznání. Například barvu očí, přezdívku, ale i kdy například jejich paní učitelka dostala svou první pusu. Ve volné disciplíně pokračovala Šišková v Cimrmanovské mystifikaci. Diváky spolu se žáky přesvědčila, že slavný český všeuměl Jára Cimrman měl sestru, kterou ztvárnila. Vítězná třída dostala jako hlavní cenu zájezd do Legolandu v Německu.
„Kromě odborné poroty sedí v tom sále také dětská porota, která je složená ze zástupců jednotlivých škol těch finalistů. Takže i já jsem tam měla svého zástupce. Oni ale mají zakázáno, aby volili nebo ukázali na toho svého učitele. Takže o to cennější je pro mě ta korunka, protože žáci těch konkurentů, učitelů, mě vybrali jako nejlepší. Proto si toho vážím, já někdy říkám, že možná více než té zlaté koruny,“ prozradila Šišková.
Receptem na úspěch v práci je podle Šiškové především nadhled a komunikace.
„Tak já si myslím, že hodně důležité u učitele je mít smysl pro humor, mít nadhled, netrpět ztrátou paměti, to znamená - pamatovat si, jaké to bylo, když on sám seděl v té školní lavici a co tam všechno vyváděl, a to já si pamatuji velmi dobře. A hlavně děti vnímám jako partnery. Chci být pro ně autoritou, doufám, že jsem pro ně autoritou, ale myslím si, že ta partnerská komunikace funguje daleko lépe, než taková ta ryze autoritativní,“ vyznala se Šišková.
Šišková učí na druhém stupni základní školy s rozšířenou výukou jazyků v Sokolově přezdívané Centrálka. Kromě českého a německého jazyka vyučuje předmět Svět práce a volba povolání. Při svém působení se snaží žáky přitáhnout k technickým oborům.
„Tak já, vzhledem k tomu, že znám situaci na pracovním trhu v Karlovarském kraji, i prognózy do budoucna, tak si myslím, že je zbytečné, aby studovali obory, u nichž předem můžeme říci, že po maturitě nebudou vědět, co dál a budou se rekvalifikovat za další peníze. Snažím se hlavně kluky namotivovat, že i když tu matematiku nebo fyziku příliš nemusí, tak potom ta práce v technických oborech je velmi zajímavá,“ věří Šišková.
Pro příští rok se chystá držitelka Zlatého Ámose i Dětského Ámose zasednout do poroty této soutěže.