Aplikace Záchranka má nové funkce pro Horskou službu

Tým aplikace Záchranka připravil ve spolupráci s Horskou službou novou funkcionalitu – vylepšený přenos polohy, nebo fotky z místa nehody/události zasahujícím posádkám horských záchranářů. Další novinky budou reagovat i na výzvy spojené se zvýšeným pohybem turistů v horských oblastech.

dezinfekce

Od roku 2018 aplikace Záchranka ve spolupráci s Horskou službou funguje následovně – po stisku nouzového tlačítka aplikace podle GPS sama rozpozná, že se volající nachází v horské oblasti, a kromě zdravotnické záchranné služby kontaktuje také zasahující posádku Horské služby. Té předá avízo s přesnou polohou volajícího, stavem baterie telefonu a dalšími údaji, jež si volající vyplnili ve svém uživatelském profilu.

„Tato spolupráce se nám osvědčila, záchrana volajících z terénu je tak mnohem efektivnější. Jen v minulém roce bylo z necelých 20 000 volání z aplikace Záchranka předáno 931 nouzových zpráv současně i Horské službě,“ říká Filip Maleňák, ředitel aplikace Záchranka.

Kromě toho je v aplikaci Záchranka samostatné tlačítko „Horská služba,“ které slouží k přímému kontaktování horských záchranářů v případě, že volající není vážně zraněn, ale potřebuje pomoc či asistenci Horské služby.

Jak funguje aplikace Záchranka detailně zde.

Ani v době koronavirové pandemie ale tým vývojářů nepřestal s dalším vylepšováním systému aplikace Záchranka. Po představených videopřenosech z místa události na dispečink zdravotnické záchranné služby (září 2020, video zde) dál rozvinul a přizpůsobil již využitou technologii právě pro horské záchranáře. Ti tak mají nově k dispozici „Portál aplikace Záchranka“ – pokud jim přijde nouzové volání z aplikace, uvidí ho jak ve svém interním systému, tak právě v Portálu. Ten navíc můžou využít k dalšímu spojení s volajícím, bez ohledu na to, zda má aplikaci Záchranka či ne. Systém umožňuje zahájení kontinuálního sledování polohy člověka v nouzi, komunikaci pomocí chatu nebo získání fotografie z místa události.

V praxi tak zašlou horští záchranáři turistovi v nesnázích z Portálu SMS s odkazem, po jehož rozkliknutí jim za pomoci internetového připojení telefon volajícího kontinuálně sděluje polohu. Navíc má člověk v nouzi možnost komunikovat s horskou službou pomocí chatu, což docení například neslyšící turisté. Pokud to budou okolnosti vyžadovat, může volající také zaslat fotku okolí/zranění/události, která dál záchranářům upřesní, kde se zraněný/ztracený nachází, nebo co se mu stalo.  

„Novinku kontinuální lokalizace v terénu jsme už několikrát v této sezóně využili. Pomáhá nám upřesnit a sledovat polohu volajícího jak s aplikací, tak v případě, kdy aplikaci uživatel nemá. Doplnění o fotografii využijeme v případech, kdy budeme potřebovat lepší přehled o terénu,“ uvedl René Mašín, náčelník Horské služby ČR o.p.s.



Zdroj: Horská služba


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy