Vedení Aše prosazuje rekonstrukci stávající budovy, ať po ubourání či nikoliv. Ašské nádraží vnímá jako průmyslovou památku, ukázku architektury ze 70. let minulého století, o niž by bylo škoda přijít.
Město Aš chce s dopravci vytvořit společný projekt, který bude počítat se zachováním nádražní budovy, přičemž její část by mj. sloužila jako dopravní terminál pro autobusovou dopravu se zázemím pro řidiče.
Město by mělo v rámci společného projektu financovat rekonstrukci autobusové točny, jež s nádražím sousedí, a stavbu krytého nástupiště pro tři autobusy. Součástí záměru je také parkoviště, městský mobiliář a úprava zeleně.
“Nejvhodnější formou partnerství by byla smlouva o spolupráci. Znamenalo by to jeden projekt, jedno výběrové řízení na obě části, město by pak hradilo svou část a SŽDC zase svou,“ uvedl starosta Aše Dalibor Blažek.
„Další jednání o budoucnosti ašského nádraží, které je ve špatném technickém stavu, proběhne na konci června, kdy už by měl mít architekt k dispozici první návrhy,“ doplnil Dalibor Blažek.
Aš na vyřešení situace s budovou hlavního nádraží poměrně spěchá. Limitujícím je přitom rok 2022. V roce 2023 proběhnou česko – bavorské týdny přátelství a s ašským nádražím se v rámci této akce počítá jako s místem, kudy budou do města proudit turisté ze sousedního Selbu.
Zdroj: město Aš