„Je to z toho důvodu, že on je momentálně v relativně solidním stavu, ale v nejbližších letech by buď musel projít poměrně rozsáhlou rekonstrukcí, aby vydržel řekněme dalších desítky let ve stavu, ve kterém je. Což je relativně řešitelná věc. Nicméně problém mostu je v tom, že ve stávající podobě, jak je momentálně položen, neumožňuje, už dlouho diskutované a možná i částečně plánované propojení Amerického mostu směrem k LIDLu do ulice Vodní podél kulturního centra Svoboda. Tzn., že my se musíme poměrně v brzké době rozhodnout, zda rekonstruujeme most v podobě v jaké je, vydrží nám, jak jsem říkal, další desítky let, ale neuděláme propojení k LIDLu a nebo se rozhodneme dělat propojení k LIDLu, což ale potom znamená, že tento starý most musíme sundat a malinko jinak tam postavit nový most. Musí být natočen více z pohledu města ven směrem doprava, aby směřoval na LIDL, protože jinak to tam technicky není možné vyřešit, protože hned za mostem je logicky křižovatka, Havlíčkova ulice, pak plánovaná propojka k LIDLu a doprava ještě další místní komunikace na nábřeží. Tuto křižovatku by tam nebylo možné vyřešit. Problém jsou jednoznačně náklady, protože rekonstrukce mostu, když budu možná nevím, zda realista či pesimista, tak řádově desítky milionů korun – 10 až 20 milionů korun, doufám. Nový most řádově 80 až 100 milionů korun plus samozřejmě investice vlastní propojky,“ vysvětlil místostarosta Chebu Miroslav Plevný.
Pro variantu s propojkou hovoří dosavadní zbytečná objížďka celého bloku i možnost dalšího využití pozemku města pro záchytné parkoviště v místě, kde dnes pouze rostou nálety. A také další návazné projekty směrem do centra.
„Projektujeme rekonstrukci ulice Kamenná, ale to se projektuje v tom smyslu, že tam nebude nic jiného. Zůstane jednosměrná, pro auta směrem z náměstí ven, ale vznikne tam možnost pro cyklisty, naopak do kopce na náměstí. Což je to, co chceme, aby se cyklisté z páteřní cyklostezky, která vede podél řeky, mohli dostat i do centra. Současně s tím by mělo dojít, resp. projektujeme i rekonstrukci ulice Baltazara Neumanna pod Kasárním náměstím právě až ke křižovatce, která je pod Kamennou ulicí. Dnes, kdo to tam zná, tak víte, že křižovatka je velmi rozsáhlá, rozlehlá a auta občas neví, jak se mají řadit, kdo komu dává přednost, i když by to mělo být jasné. Takže i k tomuto by mělo dojít. Z druhé strany mostu navazují projekty – rekonstrukce Havlíčkovy ulice a samozřejmě také úprava nábřeží, kde chceme nábřeží vyřešit tak, aby tam byl cyklopruh, nějaké lavičky, lepší výsadba stromů a propojit. Udělat lepší, když to řeknu, kolonádu pro pěší a cyklisty až na sídliště Zlatý vrch,“ popsal komplexnost dopravní situace Plevný.
V brzké době má také dojít k rozhodnutí, jakým způsobem dojde k opravě lávky pro pěší v ulici Ašská. Na dalším z mostů ve městě se již pracuje.
„V současné době probíhá oprava mostu do Hájů v ulici Osvobození. Oprava zahrnuje kompletní opravu vrchní části, která byla stržená. Přijde tam nová izolace, aby nedošlo k protékání dešťové vody do spodních částí mostu, na to přijde mostovka a pak finální část. Probíhá také samozřejmě nátěr konstrukce. Možná taková zajímavost je, že dříve byl most v červené barvě. Protože vedle máme již most červený, tak jsme se rozhodli, že most bude v barvě cihlové. Celá oprava nás vyjde zhruba na 5 milionů korun,“ doplnil informace místostarosta Jiří Černý.
Město má 14 lávek a 14 mostů, jejichž stav pravidelně monitoruje. Žádná z těchto staveb není v havarijním stavu.