Při posledních opravách před šesti lety sice došlo k zesílení hlavních nosných částí mostovky a podpěr, ale hloubkovou korozi se nepodařilo zastavit.
„V roce 2018 byl zjištěn špatný stav ocelové lávky z Dyleňské ulice do Hájů. V té době byly provedeny úpravy, které ještě šlo provést s tím, že se životnost lávky prodloužila o 5 let. Tato životnost skončila v roce 2023. Na základě hlavní mostní prohlídky a posouzení statiky bylo ještě prodloužena životnost o rok s tím, že by ještě mohlo být prodlouženo o další rok, což ale současná hlavní mostní prohlídka a korozní průzkum vyloučil a další provozování této lávky nám nedoporučil,“ uvedl místostarosta Chebu Pavel Pagáč.
Podle posudku je velký problém dynamické zatížení, kdy běžný provoz chodců způsobuje vibrace. Ty mohou mít těžko předvídatelné následky pro bezpečný provoz na konstrukci s tím, že pod konstrukcí se nachází trakční vedení a kolejový provoz. Od zjištění problémů lávky se rozběhly přípravy na výstavbu nové, která by měla být první částí komplexního řešení spolu s mostem pro automobilovou dopravu.
„Začalo to různými dopravními průzkumy a technickými posouzení. Následně bylo zadáno provedení dokumentace pro územní rozhodnutí, kdy bylo územní rozhodnutí vydáno v březnu roku 2023 a hned na to navázalo zadání projektové dokumentace pro stavební povolení toho přemístění. Jak je vidět, to území je složité a bohužel jednání s drážními úřady, které vydávají různé povolení a ten schvalovací proces je natolik složitý, že to bohužel trvá tak, jak to trvá. My jsme těsně před vydáním stavebního povolení, mělo by navazovat výběrové řízení na zhotovitele stavby a směřujeme veškeré kroky k tomu, abychom na jaře zahájili stavbu,“ dodal Pagáč.
Současná realizace zatím počítá pouze s výstavbou cesty pro pěší a cyklisty. Další etapy budou záviset na plánech nového přemostění do Podhradu, které je v rámci zokruhovaní a odlehčení dopravy z centra v územním plánu.