Cheb: Dopravě v centru by mohl pomoci most a smart křižovatky (TV Západ)

Dopravní kolapsy ve špičkách se v Chebu týkají především křížení ulic Pražská, Ašská a Evropská. Zdejším kruhovým objezdem za jediný den projelo podle měření i téměř 7 stovek kamionů a 20 tisíc osobních aut.

dezinfekce

Řešením by mohlo být nahrazení speciální smart křižovatkou, která by byla první v kraji, či výstavba mostu u Ottova jezu na Zlatý vrch z Truhlářské ulice. 

„Ty poměry za poslední roky se podstatně změnily, protože přibylo mnoho pendlerů, kteří jezdí z Německa domů zrovna třeba na Zlatý vrch, kteří projíždí centrem Chebu, logicky. A navíc zmohutněl ten dopravní proud kvůli průmyslové zóně, kde zase zaměstnanci z průmyslové zóny jezdí do města na různé části a projíždí dnes tím kruhem objezdem taky. Takže tam se úplně změnila situace toho, jaká je hustota provozu z těch různých proudů a my na to musíme nějak reagovat. Takže dneska tam měříme a necháme tam zase udělat nějakou dopravní studii, která by nám naznačila, jaké řešení je nejlepší, protože ta doprava v Chebu chceme, aby do budoucna skutečně byla optimalizovaná,“ uvedl starosta Chebu Jan Vrba. 

Náklady na nový most nelze zatím nastavit, ale řádově půjde o stamiliony. 

„Ta studie byla poměrně rozsáhlá, existovaly dvě varianty řešení, přibližně stejné z hlediska dopravy. Ovšem z hlediska nákladů, varianta, která by byla blíže k tomu stávajícímu mostu přes Ohři, tak by byla výrazně dražší, ale i s ohledem na vlastnictví pozemků a na ostatní záležitosti, takže tady ten tzv. Ottův most u Ottova jezu vychází nejlépe a na něm budeme dál pracovat. Považujeme to za stěžejní strategickou investici města do budoucna,“ přiblížil starosta. 

Smart křižovatka místo kruhové by mohla být na nárazové zahuštění dopravy podle odborníků vhodnější. Bude ale třeba také detailněji zjistit následný pohyb aut v okolí. 

„Plánujeme další měření na té ose Evropská a až nahoru potom výjezd na Františkovy Lázně, protože musíme zjistit, jak se tam ty proudy mění a kam dál se ta auta rozptylují, protože my předpokládáme ty inteligentní křižovatky na více místech v Chebu. Takže to je takový náš směr. My dneska usilujeme o ten moderní pojem smart city. Usilujeme o to, aby některé věci, které je možné ve městě nějakým způsobem dneska inteligentně řídit tak, abychom ty prvky využili, protože Cheb z hlediska dopravní situace to nemá jednoduché, protože mu chybí zokruhování po obvodu Chebu. Takže musíme řešit ten vnitřek dopravní a tam ty moderní přístupy by umožnily možná to řídit efektivněji ty dopravní proudy. Takže o to se snažíme. Sice to stojí nějaké peníze a věříme, že to jsou peníze vynaložené ve prospěch občanů,“ dodal Vrba. 

Do centra města Chebu zajíždí řada kamionů také pro naložení dřeva na železnici, ale i natankovat ke smluvním partnerům. 


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy