„Město Cheb se podílí tím, že zaplatí provozní náklady nebo připlatí na provozní náklady tak, aby firma, která to provozuje, byla ekonomicky zdravá. Vyjde nás to o nějaký milion víc než u toho předcházejícího dopravce. Ale ten rozdíl, ta kvalita je podstatně vyšší a myslím si, že se to vyplatí a že to, že jsme vybrali nového dopravce pro městskou hromadnou dopravu, byl krok správným směrem. To vlastně zahájili už naši předchůdci na radnici. My jsme to museli dotáhnout přes všechny ty problémy s Úřadem pro hospodářskou soutěž a s odvoláním neúspěšného uchazeče. Ale nicméně jsem rád, že jsme všechno překonali, že se to podařilo a já s tím výsledkem jsem nesmírně spokojen,“ uvedl starosta Chebu Jan Vrba.
S předstihem se od července v chebských ulicích objevuje 9 velkých dvanáctimetrových Iveco Urbanway autobusů a čtyři menší osmimetrové midibusy Rošero. Nahradili starší vozy Dopravního podniku Karlovy Vary s unijní dotací v rámci Evropského fondu pro regionální rozvoj ve výši 59 milionů z celkových 70 milionů korun.
„Záměrem bylo dostat do Chebu to nejmodernější, co v dnešní době existuje, a to si myslím, že se podařilo. Také mám zpětnou vazbu od řidičů. Nenašel jsem jednoho, který by si stěžoval. Naopak je to vidět, jako že je velký posun a je to posun i pro cestující. Jsou to autobusy plně nízkopodlažní, mají moderní technologie, tak jak jsem již i říkal, i na odbavení a mělo by se tak i zrychlit vše v odbavení cestujících,“ popsal Libor Škarda, dopravně – technický ředitel Dopravního podniku Cheb.
I město zaznamenalo, přes počáteční problémy zavádění nového dopravce, pozitivní ohlasy od uživatelů.
„Máme zpětnou vazbu, že lidi si to pochvalují, zejména to, že je tam klimatizace v těch autobusech, takže v těch vedrech tam bylo příjemnější prostředí a zejména si pochvalují i ten informační systém a to všechno. Chvíli byly problémy s výměnou těch karet, na které se jezdí do toho systému odbavování cestujících. To ze začátku byl problém, ne všichni si to včas vyměnili, ale to všechno se překonalo a myslím si, že skutečně jsme získali dopravce, který je na vysoké technické úrovni a používá moderní systémy. A koneckonců, bylo to tady naznačeno, bude to takhle po celém kraji, takže vlastně to všechno bude kompatibilní a jsme tomu jenom rádi,“ dodal Vrba.
„Čerpací stanice CNG je tady v Chebu, je dostačující, ale s přibývajícími autobusy asi jen tak jak. Teď se chystá i obsluha celého Karlovarského kraje, tak budou postupně CNG plničky posilovány. Jednak tou novou technologií, aby dokázali větší počet autobusu obhospodařit,“ doplnil Škarda.
Během pondělního představování se na náměstí objevily kromě stánku dopravce i stanoviště Městské policie, občerstvení nebo skákací hrad pro děti. Lidé se mohli svést historickým autobusem Karosa ŠL 11 z roku 1974.
Dopravní podnik převzal MHD letos v lednu na jednoroční smlouvu za zhruba 12 milionů korun z rozhodnutí Zastupitelů města. Základní jízdné při platbě hotovostí je 20 korun, kartou pak o 4 koruny méně. Roční kupon vyjde na 3 tisíce. Řada cestujících také může využívat bezplatnou přepravu. Bližší informace najdete na stránkách provozovatele na adrese www.dpch.cz.