„Je to velký úspěch, který završil několikaleté úsilí jak politické reprezentace, tak především úředníků města. Na lávku je vydáno stavební povolení. Takže z hlediska dokumentace k zahájení stavby nic moc nebrání. V rámci přípravných prací, musíme ale především vybrat a vysoutěžit zhotovitele. Jde o poměrně náročnou konstrukci a firem v České republice, které jsou schopni toto realizovat, není až tolik. Hlavně se musíme domluvit s Českými drahami na harmonogramu výluk, které budou dlouhodobé a zasáhnou velkou část chebského nádraží. Přípravné práce by měly trvat přibližně rok. Někdy kolem dubna, května 2020 bychom mohli začít reálně stavět. Samotná realizace by měla trvat něco málo přes rok tak, abychom někdy v roce 2021 měli lávku hotovou,“ uvedl starosta Chebu Antonín Jalovec.
Během příprav vzniklo několik variant konstrukce lávky. A protože nakonec nešlo z technických důvodů umístit do kolejiště nosníky, bude lávka zavěšená.
„Projekt se několikrát přepracovával, protože České dráhy a Správa železniční dopravní cesty nám bránily v tom, abychom do kolejiště umístili podpěry lávky. Lávka musela být přepracována na zavěšenou lávku. Jedná se poměrně o atraktivní zavěšenou konstrukci - stavebně velmi náročnou. Takže v projektu došlo k těmto změnám. Současný projekt je tedy už ve fázi stavebního povolení,“ dodal Jalovec.
Celková cena nové lávky včetně poplatků za výluky by měla přesáhnout 100 milionů korun.