Vzhledem k tomu, že poslední prohlídky upozornily na jejich havarijní stav s hrozbou možného zřícení, byla zadána jejich oprava a obnova vtokových a výtokových čel v historickém vzhledu kamenným obkladem. Pracovalo se i s variantou, že propustky budou pouze zatrubněny bez renovace a bude zachována pouze jejich funkčnost. Po očištění čel od letitých nánosů, stejně tak jako koryta a vnitřní klenby, bylo rozhodnuto o zachování stávajícího rázu a klenby a ostění propustků byly sanovány injektážemi a následně přespárovány. Díky těmto pracem byly odhaleny i historické prvky kamenné skladby, včetně letopočtu poslední obnovy na jednom z nich, kde byl odhalen letopočet 1915. Železniční trať Cheb - Waldsassen byla prvním vlakovým spojením Chebu se západním Německem, které bylo spuštěno v roce 1865 a jeho provoz byl ukončen po sto letech v šedesátých letech 20. století. Železniční těleso včetně jeho příslušenství získalo do svého majetku město Cheb v roce 2003, které zde v roce 2006 otevřelo trasu cyklostezky, jejíž budování trvá dodnes. Propustky jsou tedy součástí historie a díky současným opravám a sanacím byla obnovena jejich funkčnost a historický vzhled.
Celkové náklady na opravu pěti kamenných propustků vyšly městskou kasu na 2 miliony korun.
Zdroj: město Cheb