Na lávce pro pěší přes trať ČD mezi ulicemi Antala Staška - Dyleňská byly provedeny nutné opravy tak, aby byl umožněn její dočasný provoz s životností maximálně 5 let.
Rozsah oprav byl stanoven na základě odborné prohlídky mostního specialisty na ocelové konstrukce z firmy Pontex, s.r.o., která byla zároveň i dodavatelem projektové dokumentace zpracované již na jaře 2018. V rámci oprav byla provedena výměna částí nosné konstrukce, ztužidel a dalších ocelových prvků, které byly velmi oslabeny dlouhotrvající korozí. Pro zajištění stability byla doplněna i nová příhradová ztužidla mostovky a doplněna ztužidla stojek. Následně byla celá konstrukce očištěna a nastříkána prokorozním nátěrem v červené barvě. Z důvodu snížení tzv. užitného zatížení lávky byl zúžen průchozí profil posunutím zábradlí o 0,5 m z každé strany na průchozí šířku 1,5 m. Pro odlehčení nosné konstrukce byl oboustranně odstraněn i asfaltový kryt mostovky.
Do konce měsíce dubna bude ještě dokončen finální nátěr bezpečnostních zábran v návaznosti na klimatické podmínky.
Práce probíhaly ve třech etapách, kdy nejnáročnější byla oprava střední části lávky, která musela být prováděna při výlukách trakčního a kolejového vedení během listopadu. Vzhledem k tomu, že současně probíhaly výluky i celého nádraží v rámci opravy budovy nádraží, město ušetřilo za výluky včetně zajištění kvalifikovaného dozoru a techniky SŽDC v řádech statisíců. Jediná nevýhoda to byla pro zhotovitelskou firmu Lemonta s.r.o., protože práce musely probíhat v noci jen 4-5 hodin. Toto bylo největší úskalí celé opravy a znatelné časové zdržení.
Oprava trvala 3,5 měsíce a celková cena za opravu nepřekročí 5 milionů korun.
Zdroj: město Cheb