„Zábradlí se z obou stran zúžilo. Na každé straně vznikl prostor zhruba 30 cm. Je to z toho důvodu, že je potřeba, aby tam byly odtékací kanály, protože po zábradlí stéká voda a tím dochází ke korozi. Samozřejmě došlo i k ošetření samotné konstrukce a jejímu nátěru,“ přiblížil místostarosta Jiří Černý.
Nosná konstrukce byla také částečně obměněna a vystužena. Došlo také k odlehčení lávky odstraněním oboustranného asfaltového krytu mostovky. Zúžením profilu na 1,5 metru se také snížilo užitné zatížení. Opravy ve třech etapách trvaly 3,5 měsíce. Nejnáročnější byly opravy nad kolejištěm, které v rámci výluk při opravách nádraží probíhaly v noci. Město tím ušetřilo, protože výluky nemuselo platit.
„Investice do opravy, do rekonstrukce byla méně než 5 milionů korun. Tzn., že jsme se vešli do předpokladů. Lávka je opravena - zrekonstruována na dobu tří až pět let. Musíme se tedy zabývat dále tím, co bude následovat potom,“ dodal Černý.
V oblasti se uvažuje o vybudování nového silničního mostu v blízkosti současné lávky a tím celkovému řešení dopravní situace.