Testy jsou nutné, aby zjistily, zda je konstrukce únosná a může postoupit do tzv. předběžného užívání.
"Takže se v tomto týdnu na lávku naváží 87 kubíků nových barelů, aby se prověřila její únosnost v jednotlivých polích. V příštím týdnu by měla proběhnout ještě dynamická zkouška. To znamená, že do lávky budeme pouštět vibrace a budeme testovat, jestli je odolná i vůči vibracím. Naším cílem je jí pustit do předběžného užívání v prvním týdnu v září, tzn. že bude moc, budou moci lidé po ní chodit a běžně jí užívat. Ale nebudou zde dokončeny všechny vyklízecí práce a nebude vyklizené staveniště,“ uvedla vedoucí odboru investic města Chebu Marcela Nečekalová.
Chebská lávka má několik výjimečných parametrů. Se svými 400 metry je druhá nejdelší pro pěší a pro cyklisty dokonce drží prvenství. Zároveň překlenuje největší počet kolejí, a to 43.
„Náklady na stavbu lávky jsou to doposud největší. Náklady na investiční stavbu města Chebu jsou cca 250 milionů, z čehož na výlukách jsme počítali 50 milionů a 200 milionů je stavba,“ spočítala vedoucí.
Lávku, jejíž výstavba byla zahájena po demolici původní kovové konstrukce v listopadu 2020, provázely nemalé obtíže. Kromě složitého založení a unikátního způsobu přípravy a vysouvání jednotlivých segmentů, to byl především krach původního dodavatele Raeder & Falge. Stavbu od ledna roku 2022 převzala společnost SWIETELSKY Rail.
Město získalo na stavbu 90 milionovou dotaci. V první polovině listopadu letošního roku by mělo dojít ke kolaudaci lávky.