„V současné době jsme ve fázi před odesláním žádosti o dotaci na Státní fond dopravní infrastruktury. Jednou z posledních věcí, která nás čeká vyřešit, je vyjádření Správy železniční dopravní cesty. A některé záležitosti jsme ještě v minulém týdnu diskutovali s dopravní policií. Město v této věci získalo souhlasné stanovisko Ministerstva dopravy,“ uvedl místostarosta Chebu Jiří Černý.
Lávka by měla vyjít na zhruba 90 milionů korun. K tomu je potřeba připočítat nutné výluky až za 20 milionů. Dotace by mohla pokrýt asi 70 milionů.
Stavba nové, zavěšené, lávky je navržena s cílem minimalizovat zásahy do drážních i mimodrážních pozemků. Všechny podpěry umístěné v kolejišti jsou situovány do míst, kde se v minulosti nacházely podpěry původní lávky. Oproti původní lávce je z důvodu zabezpečení bezbariérového přístupu do městské části Švédský vrch prodloužena přibližně o 100 metrů a zaústěna na přilehlou hráz rybníka do prostoru ochranné clony zeleně za vlakovým nádražím. Prodloužením lávky dojde ke zrušení původního schodiště o výšce 8 metrů. Celková délka přemostění bude 396 m, výška mostu nad terénem 10,4 m.
Podle návrhu harmonogramu by mělo v listopadu příštího roku dojít k zahájení stavby. Hotovo by pak mělo být do konce roku 2020.