„My jsme v rámci toho projektu Smart City v podstatě instalovali první bod měřící, to je na kruhovém objezdu u Tesca. Tam byly instalovány kamery na čtyři směry. Jednalo se o instalaci zhruba za půl milionu korun a začali jsme sledovat vlastně průjezdnost toho celého tohoto bodu. A přišli jsme k docela překvapivým číslům. Můžu říct, že když bych vzal jen statistiku za týden 24.11. až do 30.11, tak nejhorší byl právě ten 24.11., což byl pátek, kdy jsme tam napočítali 603 kamionů a celková průjezdnost osobních automobilů byla skoro dvacet tři a půl tisíce. To znamená, z toho nám jasně vyplývá, proč v těch ranních špičkách a odpoledních špičkách tam dochází k zácpě. A myslím, že teď budeme muset začít i instalovat některé ty body dál na této celé spojnici na ulici Evropská, kde v podstatě nám začne už se potom rozvolňovat ten provoz a budeme muset přistoupit k tomu, jak tu celou křižovatku řešit, jestli nějakým způsobem tento kruhák začít dopravně řešit jiným způsobem. Bohužel prostorově nám tam nevychází ta druhá dráha, která by tam byla potřebná. Anebo tedy se možná vrátit zpátky k té myšlence, že by tam měla být znova tedy řízena doprava pomocí semaforů,“ naznačil místostarosta Chebu Michal Pospíšil.
V první fázi začne měření průjezdnosti křižovatky na Zlatém vrchu v křížení Ašské s ulicemi Dvořákova a Ke Skalce. Zařízení zároveň bude detekovat průjezdy na červenou a během příštího roku získá radnice potřebné údaje. Rychlým opatřením má být sledování zákazu tranzitní kamionové dopravy přes centrum.
„Okamžitě impuls na Městskou policii, která by měla v doprovodu státní policie začít kontrolovat tady tu průjezdnost. Tak se obávám toho, že na jedné čerpací stanici, kde možná právě ty kamiony mají zvýhodněné nějaké tankování nebo nějaké bonusy při tom tankování. Tudíž tam sjedou do města a pak se vracejí přes ten kruhák zpátky na dálnici a směrem potom na Plzeň nebo Karlovy Vary. Takže to je vlastně věc, která je nepřípustná. Nebo transporty dřeva, které přes naše město vůbec nemusí jezdit. Od toho je tady obchvat, který vede z Německa, takže ty sjíždějí také do města. Takže to jsou ty, které bychom chtěli z té dopravy vyloučit. Takže právě proto, že když víme teď ta čísla, tak s nimi můžeme pracovat a můžeme dát prostě impuls na policii, aby toto sledovala,“ dodal Pospíšil.
Další prvky Smart City by měly obsahovat tzv. chytré zastávky.
„Tam bychom chtěli začít tím zlomovým bodem, to je Park míru, kde je největší koncentrace těch zastávek směrem ve městě, které přijíždějí z nádraží. To je konečná a začáteční nádraží. Takže tam bychom potom šli jako dál a potom hlavně nebo další tedy ten prvek by měl být umístěn na sídlišti Skalka, kde by měly být vybudovány dvě nové zastávky. Takže v rámci toho přebudování bychom chtěli ty Smart City už tam umístit. A jako taková třetí etapa by měla být potom umístění těchto zastávek směrem na Zlatý vrch, protože na toto sídliště, kde žije víc jak čtyři tisíce obyvatel, je i ta linka číslo 8 velmi intenzivně využívána,“ přiblížil místostarosta Pospíšil.
Celý projekt, jehož součástí je i řada potřebných stavebních povolení, by měl trvat zhruba 2 až 3 roky.