„Klíčová forma MHD zůstává stejná. Což znamená, že provozovatelem zůstávají Autobusy Karlovy Vary, byť od roku 2021 předpokládáme, že vysoutěžíme nového provozovatele s novým moderním vozovým parkem. Co je pro občany důležité, tak i v roce 2020 budeme pokračovat v proplácení jízdného pro vybrané skupiny obyvatel. Což znamená senioři nad 65 let, děti a studenti. Takže i ti budou mít v příštím roce MHD propláceno z městského rozpočtu. Určitou novinkou bude změna na lince na Dřenici. Ta byla po dva roky vyčleněna ze systému MHD a fungovala tam tzv. doprava zdarma, byť tedy plně hrazena z městského rozpočtu. Na základě konzultací i s provozovatelem městské plovárny jsme se nakonec rozhodli, že tam zavedeme běžný tarif MHD. Což znamená, že i tam budou moci senioři a děti cestovat zdarma, ale ostatní cestující za běžný tarif,“ popsal starosta Chebu Antonín Jalovec.
Od začátku ledna si mohou všichni, kterých se jízdné zdarma týká, nechat svou čipovou kartu nabít časovým jízdným. A to v kanceláři na dopravním terminálu. Studenti by na tři měsíce platili 400 korun, senioři nad 65 let za roční jízdenku 245 korun a držitelé Jánského plakety 175 korun. Město proplatí dopravci podle odhadů za tyto kupony zhruba milion korun.
Cheb chce zároveň do poloviny příštího roku vybrat provozovatele MHD na další desetileté období.
„Ve spolupráci s dopravní komisí byly naformulovány poměrně přísné požadavky na nové autobusy, ať se jedná o úplnou nízkopodlažnost, o nějaký nízkoemisní pohon a třeba klimatizaci atd. S těmito požadavky jsme oslovili stávajícího provozovatele, který v současné době žádá o poměrně velkou dotaci v řádu desítek milionů na pořízení nových nízkoemisních autobusů na CNG. Pokud by tato dotace byla přiklepnuta Autobusům Karlovy Vary, tak mají poměrně velkou výhodu v potencionálním výběrovém řízení, nicméně se samozřejmě do něj může přihlásit kdokoliv jiný,“ upozornil Jalovec.
Město ročně platí za MHD dopravci okolo 15 milionů korun.