„Nového provozovatele MHD bude mít město od roku 2021. Vypadá to, že je to ještě dlouhá doba, ale kupodivu není, protože pokud chceme zvolit příslušnou metodu výběru, musíme jí již o rok dříve inzerovat v evropském věstníku. Zastupitelstvo schválilo jednak, že budeme poptávat provozovatele. Takže oslovíme vybrané dopravce s jejich nabídkou. Kromě toho se objevila ještě dotační možnost pro Autobusy Karlovy Vary na nákup 12 autobusů na stlačený zemní plyn. Takže tedy i ekologičtějších než na klasickou naftu. Díky tomu by mohla i klesnout cena, kterou městu Autobusy Karlovy Vary účtují. Máme s nimi podmínku, že jim dáme příslib, aby mohly o dotaci žádat a pokud dotaci dostanou, zlevní nám o 4 miliony oproti současné ceně. A i kdyby se náhodou později v poptávkovém řízení objevil ještě levnější provozovatel, tak Autobusy Karlovy Vary budou mít podmínku dorovnat cenu na jeho úroveň. Součástí smlouvy jsou zároveň i velmi přísné podmínky pro vybavení autobusů, kdy jsme si tam dodatečně prosadili, že autobusy budou kompletně nízkopodlažní a budou kompletně vybaveny klimatizací,“ popsal starosta Chebu Antonín Jalovec.
Je také pravděpodobné, že dojde k úpravám tras některých linek.
„V souvislosti s novým provozovatelem rozhodně uvažujeme o tom, že částečně pozměníme systém linek. Do budoucna to hodně záleží i na tom, jak se podaří nově napojit některé části, protože se připravuje možnost napojení např. Hájů druhým mostem z Dyleňské ulice, stejně tak je ve hře tzv. Ottův most pro spojení se Zlatým vrchem, což by vedlo k tomu, že by se některé části města mohly pak zokruhovat a MHD by tam mohla jezdit jinými trasami než doposud,“ komentoval budoucnost starosta.
Autobusy na pohon CNG se kromě nižších emisí CO2 vyznačují i menší produkcí řady významných škodlivin. Smlouva by měla být uzavřena na období 1.1.2021 až 31.12. 2030.