„Tak, jak je několik let funkční jižní obchvat Chebu, tak se velmi zintenzivnila průjezdy právě směrem na Waldsassen a A 93. I navigace vás vede nejrychlejší trasou tudy, nikoli zatím po „šestce“. To znamená, že ta celá trasa je poměrně intenzivně využívaná a právě v Podhradu vznikly nové objekty, ať už s nějakou produkcí anebo logistickým zaměřením. A to samozřejmě klade daleko vyšší nároky na napojení na jižní obchvat Chebu. A to konvenční křižovatka už dávno nesplňuje. Proto vzniká ta kruhová křižovatka, která by měla tyto problémy odstranit a zároveň i, řekněme, zjednodušit život obyvatelům Podhradu, kteří v dopravní špičce mají i někdy problémy se plynule napojit na jižní obchvat Chebu,“ vysvětlil hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek.
Samotné výstavbě jednopruhové okružní křižovatky se čtyřmi rameny budou předcházet demoliční práce u jedné z větví.
„Součástí celého projektu, jak vidíme za námi, jsou demolice dvou budov, které překáží budoucímu napojení tady toho areálu s tím, že před tím se ještě vybuduje náhradní cesta přes spodní areál pro celou těžkou kamionovou dopravu. Vidíte za námi, je to silo, které je využíváno firmou Lagarde a to jsou ty první práce. Potom vlastní práce budou zahájeny na přeložkách plynu, vodovodu, kanalizace a vlastní realizace kruhového objezdu,“ popsal Jan Benka z dodavatelské firmy.
Součástí projektu je i provedení odvodnění zpevněných ploch, vybudování dělících ostrůvků v místech pro přecházení nebo přestavba propustku pod silnicí. Řidiči se musí připravit na zdržení v dopravě, protože stavba bude probíhat za provozu.
„Bude to kyvadlově. Je to rozděleno do čtyř etap s tím, že se bude řídit semafory,“ doplnil ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje Jiří Šlachta.
Na akci v rámci Integrovaného regionálního operačního programu IROP přispěje Evropská unie 13 miliony korun z celkových téměř 22. Původní rozpočtovou cenu se podařilo snížit o zhruba 5 milionů. Stavba začne ještě v květnu a skončit má do konce listopadu letošního roku.