Cheb: Nová lávka se začala vysouvat nad kolejiště (TV Západ)

Největší investice města Chebu v posledních letech, lávka přes kolejiště, se dostala do fáze vysunování mostovky. Železobetonová stavba spojí centrum města se čtvrtí Švédský vrch a nahrazuje původní dožilou demontovanou železnou konstrukci.

dezinfekce

Komplexní materiál, předložený Zastupitelstvu v prosinci, shrnul dosavadní průběh stavby a popsal problémy, které se zatím vyskytly. 

"Jednak řešíme otázku výluk, kdy zhotovitel tou velice dobrou koordinací činností ušetřil už v první etapě našemu městu asi 6 milionů korun, takže bylo třeba nějakým způsobem domluvit odměnu za tyto koordinační činnosti, které zhotovitel provádí. My jsme vycházeli z toho, že projektová dokumentace pro provádění stavby měla základní strop pro druhou etapu až 77 milionů korun. Vzhledem k tomu, že město je veřejnoprávní korporací, tak podle ceníku Českých drah má slevu 30 %, tzn. tam jsme byli někde na částce 57 milionů korun. Zhotovitel sám v realizační dokumentaci stavby, kterou postupně předal, tak se mu podařilo tuto sumu srazit asi na 47 milionů korun, ale ty další činnosti pro něj budou potom velice administrativně i technicky náročné, takže jsme vyjednávali o výši odměny, kterou by měl dostat, pokud se mu podaří tuto cenu ještě snížit," vysvětlil postup místostarosta Chebu Ladislav Hrubý. 

Zhotovitelská firma zatím nedostala žádné finance, nárok bude mít podle dohody na polovinu z ušetřených peněz za výluky, zastropované ale hranicí 13 milionů korun. Také se řešila niveleta lávky, která se zvýšila a s ní narostly i náklady o 2 miliony korun.

"Oproti tomu se zhotovitel sám zřekl jakýchkoliv nároků na zvýšení jednotkových cen především oceli, která v loňském roce vystoupala raketově a zhotovitel v zásadě tento rozdíl, protože má vysoutěžené ceny, tak je nese sám ze svého. Takže toto byl nějaký kompromis, který se podařilo domluvit a Zastupitelstvo to schválilo 16.12. loňského roku," dodal Hrubý. 

Výsuv mostní konstrukce začal na konci roku prvním, 33 metrů dlouhým segmentem. Jednotlivé díly se vyrábí přímo na místě.

"Realizace probíhá tak, že ten segment se vyrobí na Švédském vrchu, tam je bednění. Jakmile je betonový segment tuhý, pevný, tak se začne vysouvat a bude se vysouvat tím způsobem, že jakoby vagónky, které tlačí před sebou již vyrobené segmenty, tak je budou tlačit až na druhou stranu, k Riegrově ulici. Zatím pracujeme se termínem dokončení 30. září 2022. Bude ale do značné míry záležet také na počasí a ty zimní měsíce samozřejmě práce ovlivní," poznamenal Hrubý. 

Výstavba téměř 400 metrů dlouhého přemostění probíhá od konce roku 2020. Celkovou cenu bude moci určit až po započítání nákladů na výluky. Ty mají tvořit zhruba 20 – 25 milionů korun a samotná stavba pak okolo 150 milionů. 


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy