„Nádraží je jednou z nejproblémovějších lokalit z celého města z hlediska parkování. Je to dáno i hojným využíváním jak autobusové, tak vlakové dopravy, ale také tím, že v okolí nádraží je řada velkokapacitních panelových domů, kde bydlí stovky lidí. I oni svá auta často parkují právě před nádražím. V rámci chystané – připravované, rekonstrukce odbavovací haly chebského nádraží, jsme se opakovaně sešli se zástupci Správy železnic. Pokusíme se s nimi doladit společný projekt v tom, že by se navýšila kapacita parkování v oblasti nádraží, a to vybudováním nového parkoviště – menšího, na místě současné celnice a pak ještě trošku většího, a to by mohla být velká úleva, v Hračkářské ulici, kdy by Správa železnic na svých pozemcích vybudovala parkoviště a město by ho poté udržovalo a převzalo do správy. Bylo by to logické, protože by to navazovalo i z hlediska možnosti projít z toho připravovaného parkoviště v Hračkářské ulici rovnou např. na první nástupiště, a tím si ušetřit cestu kolem pošty, která dnes při směru z Hradčan či Spáleniště je poměrně zdlouhavá,“ uvedl starosta Chebu Antonín Jalovec.
Na místě bývalé celnice by mohlo vyrůst celkem 15 – 20 parkovacích míst. V prostoru Hračkářské ulice pak místo pro 70 – 100 automobilů.
„V současné době dochází ke konci obrovské rekonstrukce celého kolejiště. Ta se chýlí ke konci. Po celou dobu jsme se Správou železnic komunikovali. Výsledkem byla právě i instalace eskalátorů a výtahů, které bezbariérově vyvezou cestující do nádražní budovy, haly. Nyní se projektově připravuje samotná nádražní budova, kde dráhy mají problém s tím, že budou logicky muset respektovat památkovou ochranu, kterou tento projekt má, takže není třeba možné budovu zateplit nebo měnit její vnější vzhled. Chystají se ale velké úpravy vevnitř, aby se území zkulturnilo. Nicméně se dá předpokládat, že min. ještě rok, rok a půl budou trvat jen projektové práce. Pak záleží tak na financích ze státního rozpočtu či možnostech Správy železnic a následné realizaci. Takže bohužel je to ještě na několik let,“ upozornil Jalovec.
Opravy nástupišť by měly být hotové v září letošního roku. Rekonstrukcí prošel železniční svršek, sdělovací a zabezpečovací zařízení, proběhla i sanace mostu a oprava podchodu. Projekt je spolufinancovaný EU v rámci programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF).