Dokumentace na obměnu tzv. červené lávky vzniká v současné době.
„Již dlouhodobě se město zabývá propojením Dyleňské ulice až na Podhrad. Vlastně i v rámci jihovýchodního obchvatu už byla připravená odbočka z jihovýchodního obchvatu směrem do Dyleňské a dnes při výstavbě okružní křižovatky v Podhradě jedno rameno směřuje právě do Dyleňské ulice. V současné době se připravuje projektová dokumentace pro stavební povolení na přemostění místo Červené lávky, které by mělo nahradit tu stávající lávku pro pěší, silniční most a následně uvažujeme a připravujeme projekční práce pro přemostění i na Podhrad,“ uvedl místostarosta Chebu Pavel Pagáč.
„V současné době zajišťujeme už jenom administraci smlouvy na projektovou dokumentaci pro stavební povolení. Územní rozhodnutí, tzn. že tu stavbu můžeme umístit, máme již vydáno. To bylo vydáno v březnu letošního roku. A opět naším cílem je získat nebo dokončit projektovou dokumentaci pro stavební povolení nejlépe do konce tohoto roku, aby v příštím roce mohl proběhnout povolovací proces a mohli jsme požádat o dotaci na Státním fondu dopravní infrastruktury. Stavba podle časového harmonogramu by měla být zahájena nejdříve v roce 2025,“ přiblížila vedoucí odboru investic Marcela Nečekalová.
Výsledná podoba mostu bude připomínat stavbu přemostění cyklostezky na Waldsassen v úseku známém jako U kočího.
„Konstrukce Červeného mostu bude tzv. přesýpaná konstrukce, to znamená betonové skořepy přesypané a zahuštěné vhodnou zeminou a štěrky. Takže v podstatě to bude vypadat jako tunel srovnatelný s přemostění na cyklostezce Cheb-Waldsassen, akorát mnohonásobně větší,“ dodala vedoucí.
Město uvažovalo o využití zeminy, kterou mohlo získat z jedné z větších staveb za Chebem u Odravy, ale vlastnosti nakonec nevyhověly. Místo pro deponii, dřívější škvárové hřiště u Lokomotivy bude využito jako zázemí pro stavbu.
„Součástí stavby bude i přeložení vodovodu a kanalizace, která v současné době je zavěšena na stávající lávce a zároveň se stavbou vyřešíme i přeložku dešťové kanalizace, která odvádí dešťové vody z celé lokality Hájů. Nejsložitější pro nás bude koordinace se Správou železnic a Českými drahami, kde budeme muset provést i přeložky jejich sdělovacího a elektrického zařízení,“ uzavřela Nečekalová.
Současná kovová lávka byla v roce 2019 opravena, ale její životnost je již u konce. Město proto musí řešit situaci bez odkladů.