„Bude se jednat o mimořádně komplikovanou stavební akci. Samotná lávka je totiž nestabilní a pospojována z různých velice rozdílných konstrukcí. Tím pádem i v tom stísněném prostoru kolejiště bude zapotřebí manipulovat velmi opatrně, aby tam nedošlo k nějaké havárii. Z hlediska načasování doufáme, že se to podaří načasovat někdy na přelom února a března příštího roku. Snesení by mělo probíhat pomocí autojeřábu, který se bude postupně přemisťovat k Penny Marketu ke Švédskému vrchu a bude s lávkou manipulovat. Lávka váží přes 300 tun. Následným prodejem šrotu bychom měli získat minimálně jeden až dva miliony korun. Bohužel se jedná, jak říkám, o velmi komplikovanou akci, kterou může realizovat jenom několik firem v České republice, které mají k dispozici dostatečně výkonný autojeřáb. Doufáme, že se do výběrového řízení některá z nich přihlásí,“ popsal situaci starosta Chebu Antonín Jalovec.
Město bude platit také za výluky, které potrvají dohromady asi 14 dní.
„Plánovaná, maximální cena je 4,7 milionu korun bez DPH za snesení a demolici lávky. Nicméně k tomu musíme připočítat minimálně částku kolem šesti, sedmi, možná i osmi milionů korun, kterou budeme muset zaplatit na výlukách drahám,“ dodal Jalovec.
Na demontáži lávky by se mělo pracovat především v nočních hodinách. Výluky jednotlivých spojů by se tak měly minimalizovat. Opravit by se naopak měla cesta pod viadukty, kterou využívají lidé ze Švédského Vrchu.