Ta byla postavená v roce 1872 pro Buštěhradskou dráhu. Nová hala, která bude základem jediného střediska údržby v Karlovarském kraji by měla začít sloužit od poloviny července roku 2026.
„Tohle je jedna z našich opravdu důležitých investic. Jen v letošním roce přibude v barvách ČD 140 vozidel, která budou sloužit zejména pro regionální a dálkovou dopravu. A abychom mohli ta vozidla provozovat, tak je musíme dobře udržovat. A ten tlak na moderní údržbu je přirozeně větší a větší. Tak, jak se daří investovat finanční prostředky do obnovy drážních vozidel. Je to dvaadvacet tisíc nových sedadel na české železnici v barvách ČD. A ta hala, která se začne budovat tady v Chebu, bude znamenat zásadně lepší podmínky pro to, jak ta vozidla udržovat a jak zajistit také podmínky pro všechny, kteří se o ta vozidla starají,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
„Já jsem především rád tomu, že to chebské nádraží zachová svůj ekonomický život tou investicí, protože to si myslím, že je to nejdůležitější. Čím víc se tady bude investovat, tak nádraží bude žít svým nádražním životem. A to je správně. Zejména proto, že k tomu mám i já osobně takový vztah. A je to dobře i pro město, protože se tady vytvoří nové pracovní příležitosti, zajímavé určitě i z hlediska odbornosti těch prací. Takže to je to, co je pro město přínosem. A myslím si, že opravdu největším přínosem je to, že to nádraží bude dál žít a přinášet Chebu i ekonomický užitek. Já si pamatuji, když můj tatínek tady dělal náměstka na nádraží, tak ještě před revolucí, někdy v sedmdesátých letech, bylo chebské nádraží největším zaměstnavatelem v Chebu. Tady pracovalo přes dva tisíce lidí. To byla vlastně nejvýznamnější chebská firma, takže tady těch nádražáckých rodin bylo hodně. A znova opakuji, jsem rád, že sláva chebského nádraží snad nezanikne. Jednak jsme přes něj vybudovali krásnou lávku, ale především i tím, že tady vznikne nová hala a bude sloužit. Děkuji vám,“ dodal starosta Chebu Jan Vrba.
Průjezdná tříkolejná hala pro údržbu železničních a kolejových vozidel o celkové délce 176 metrů bude mít zděnou přístavbu s dílnami, sklady a zázemím pro více než 60 zaměstnanců. Hospodaření s energiemi má vylepšit na střeše objektu umístěná fotovoltaická elektrárna o výkonu téměř 200 kW. Počítá se také se zachytáváním a využitím dešťové vody.
Středisko Cheb zajišťuje údržbu vlakových souprav pro dálkovou dopravu na ramenech Cheb – Plzeň – Praha a Cheb – Ústí nad Labem – Praha, dále jsou zde udržována železniční kolejová vozidla pro regionální dopravu Karlovarského kraje a část Ústeckého kraje.