„K tomuto způsobu zneužívání nedostatečné finanční gramotnosti a tíživé sociální situace u jednotlivců a rodin dochází ve vyloučených lokalitách a v lokalitách se sociálně slabšími. Hlavním impulsem pro jakoukoliv změnu je u těchto lidí motivace penězi," říká terénní pracovnice Člověka v tísni Jarmila Fialová.
Zatím bylo zaznamenáno kolem stovky případů především na Sokolovsku a Kraslicku.
Právo změnit zdravotní pojišťovnu má každý pojištěnec, může přestoupit jednou za rok. Pokud ale pojištěnec nedodrží všechna pravidla takového přestupu, začnou mu u původní nebo u nově zvolené pojišťovny vznikat dluhy. V případě zdravotních pojišťoven tímto způsobem vznikají dluhy od patnácti let věku i u dětí.
Pracovníci Člověka v tísni nyní při návštěvách klientů zjišťují nově, jestli podobnou změnu zdravotní pojišťovny nepodepsali.
Zdroj: Lev Havlíček, Člověk v tísni - pobočka Karlovy Vary