„Středisko zde vzniklo v roce 1991 přestavbou bývalých dílen statků, ty byly uzpůsobeny pro potřeby střediska, tenkrát ještě pod Okresní správou v Sokolově. Od té doby zde proběhly jen drobné opravy. Bylo nutno vybudovat nové zázemí, které odpovídá současným trendům. Budova je nově postavena, tady byla proluka, kde parkovala auta. Zastavěná plocha je 150 m2 a užitná plocha, ve dvou patrech dohromady, je 238 m2. Dolní část tvoří dvě šatny, sprchy, denní místnost a další technické zázemí. V horním patře pak máme jednu společnou kancelář, pro tři techniky zasedačku a spisovnu, dále sociální zařízení. Vzali jsme si příklad ze střediska v Krásné Lípě, kde byl projektantem budovy Ing. Heinz. Budova se osvědčila, protože to bylo před více než deseti lety a velikostně tak vyhovuje,“ popsal předseda představenstva Údržby silnic Karlovarského kraje a.s. Martin Leichter.
Nová budova za 6,7 milionu korun bez DPH nahradila letité zázemí.
„Já jsem zde čtvrtým rokem, tak nevím. Chlapi říkali, že na to čekali 20 let. Během stavby jsme chodili a koukali jsme. Šlo jim to docela dobře. Dnes se to předalo, tak jsme to ještě nezkoušeli, ale určitě vykoušíme,“ popsal Miroslav Žáček, řidič dělník.
„Na středisku pracuje 18 lidí, z toho jsou tři technici a 15 dělníků, zabezpečují 150 km silnic II. a III. tříd,“ doplnil Leichter.
Zástupce kraje si spolu s ostatními prohlédli budovu s moderním zázemím včetně sprch a dalšího vybavení.
„Údržba silnic Karlovarského kraje jako akciová společnost je plně ve vlastnictví kraje. Takže samozřejmě se kraj na tom podílí finančně příspěvkem pro společnost. Nicméně musím říci, že projekt a veškeré další kroky byly plně v kompetenci Údržby silnic. Jsem hrozně rád za tuto budovu, protože razantně zvýšila komfort a zázemí pro pracovníky Údržby silnic. Rozdíl mezi starými a novými prostory je markantní. Doufám, že takto budeme pokračovat i na dalších střediscích Údržby silnic i u dalších společností,“ uvedl náměstek hejtmanky Martin Hurajčík.
Středisko v Horním Slavkově ještě čeká v příštím roce výměna vjezdové brány a vyasfaltování plochy v celém areálu. To pak v následujících letech doplní přestavba bývalých šaten a administrativní budovy na garáže pro osobní a technologická vozidla.