Destinační agentura oslovila osobnosti, jejichž profily na Instagramu sledují desítky tisíc lidí, a pozvala je do našeho regionu. Na základě toho influenceři zachytili dojmy a zkušenosti ze svých pobytů v Karlovarském kraji a pozvali do regionu další zájemce.
Prostřednictvím influencerů dnes na internetu prezentuje výrobky, služby či území celá řada firem a institucí. Lidé na sociálních sítích pravidelně a opakovaně sledují výstupy těchto osobností a často se inspirují jejich doporučením.
„Z toho jsme vycházeli i v okamžiku, kdy jsme vybrali celkem 7 instagramových profilů a nabídli jsme influencerům strávit prodloužený víkend v Karlovarském kraji. Influenceři během té doby autenticky zaznamenávali a recenzovali svůj pobyt a dojmy z jednotlivých míst, zveřejňovali takzvané „Instastories,“ tedy krátké příběhy, odkazovali na náš profil @zivykraj a zveřejňovali fotografie. O jejich zážitcích píšeme také na blogu Živého kraje. Na svých profilech influenceři nakonec vyhlásili soutěž o stejný pobyt, jaký zažili oni sami,“ popsal šéf destinační agentury Petr Židlický.
„Pozitivní odezvu jsme zachytili okamžitě, lidé přímo komentovali na jednotlivých profilech dojmy z jednotlivých míst, zaznamenali jsme řadu dotazů k možnosti návštěvy a kapacit ubytovacích zařízení, poskytovali jsme informace právě na základě zveřejněných příběhů,“ dodal.
Do spolupráce s destinační agenturou se zapojili:
Jáchymov 26. – 28. 6. 2020 @lenkavacval
Lenka Vacvalová je slovenská herečka, moderátorka a aktivní sportovkyně, která využila možnost aktivního pohybu i odpočinku v lázních. Během svého programu si vyzkoušela procedury v prvních radonových lázních na světě v Jáchymově, navštívila Aquacentrum Agricola, prošla se po Božídarském rašeliništi a vyběhla až na Klínovec.
Mariánské Lázně 3. – 5. 7. 2020 @dvatatove
Trochu „netypická“ rodina inspirující k cestování všechny, kdo sledují její profil. V Mariánských Lázních tátové s dcerkami prošli stezku veverky Karolíny, obdivovali Zpívající fontánu, lanovkou se nechali vyvézt do parku Boheminium a rozhlédli se z rozhledny Hameliky. Navštívili také přírodní park Prelát a děvčata si užila animační program v Coolonádě.
Kynžvart 3. – 5. 7. 2020 @tomash_strnad & @sarahticha
Tomáš Strnad a Sára Tichá milují jógu, rádi cestují a inspirují ostatní. Během programu cvičili jógu v malebných parcích v Mariánských Lázních, odpočinuli si při wellness a vydali se do Kynžvartu, kde navštívili zámek a zříceninu hradu, zahráli si golf a později obdivovali unikátní Přírodní rezervaci Kladská.
Krušné hory 3. – 5. 7. 2020 @loudavymkrokem - @endijka & @lukaskonecny
Profily influencerů, kteří rovněž rádi cestují a předávají cestovatelské tipy. Jejich program v Krušných horách byl pěkně nabitý. Navštívili Božídarské rašeliniště, Mýtickou stezku na Plešivci a Vlčí jámy. Prošli se naučnou stezkou Jáchymovské peklo, sestoupili do dolu Mauritius a odpočívali v Aquacentru Agricola.
Spoluprací s influencery navazuje krajská destinační agentura na outdoorovou kampaň v Praze (141 reklamních ploch) a v Plzni. S kampaní „Karlovarský kraj – dovolená na západě“ se lidé mohli setkat také v novinách a časopisech prostřednictvím vkládané přílohy i online na internetu.
„Dosah sociálních sítí je nezpochybnitelný, stejně tak vliv, který mají influenceři na rozhodování svých příznivců. Kraj se snaží přilákat i mladší a domácí klientelu, také proto jsme využili tuto možnost pro prezentaci Karlovarského kraje v době, kdy se cestovní ruch potýká s dopady koronavirové krize. Počítáme s tím, že bychom influencery oslovili ke spolupráci i v budoucnu,“ dodal uvolněný zastupitel pro oblast lázeňství, cestovní ruch a UNESCO Vojtěch Franta.
Zdroj: Krajské listy Karlovarského kraje