„Budu velmi rád, když se stejnou dynamikou budou pokračovat práce až do samotného dokončení dálnice, kdy dojde k propojení Karlových Varů s Prahou a následně pak ještě napojením D6 za Chebem na německou dálniční síť a také při plánovaném vybudování průtahu Karlovými Vary. Dálnice D6 má kritický rozvojový faktor pro Karlovarský kraj, a to například s ohledem na potenciální investory, kteří dálnici považují za nezbytnou pro příchod a usídlení v našem regionu,“ uvedl hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek.
Součástí nového úseku jsou mimoúrovňová křižovatka, 805 metrů dlouhá estakáda, pět mostů a čtyři protihlukové stěny dlouhé dohromady 1,5 kilometru. Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 km. Příští rok by měla být D6 hotová od Prahy k jesenické křižovatce. Letos v červenci začalo ŘSD stavět 12,1 km úseku Petrohrad – Lubenec, a to jako jednu z největších dopravních staveb v ČR. V následujících dvou letech plánuje ŘSD začít stavět všechny zbylé úseky dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary.
„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudx nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ doplnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Zdroj: Krajské listy