V novém jízdním řádu 2022 ujedou vlaky Českých drah v Karlovarském kraji 2 353 003 vlakokilometrů. Mírný nárůst o cca 200 tisíc vlakokilometrů souvisí se spuštěním nové linky spěšných vlaků mezi Karlovými Vary, Chebem a Plzní, které společně objednal Karlovarský a Plzeňský kraj. Tyto nové spoje jsou v provozu od letošního 13. června, přičemž o dva měsíce později na ně ČD začaly nasazovat místo motorových souprav RegioShark čtyři zcela nové elektrické soupravy RegioPanter. Dopravní model u této linky zůstane v novém grafikonu stejný, spoje mezi oběma krajskými městy pojedou ve dvouhodinovém intervalu. Jednotky RegioShark jsou více využité na jiných neelektrifikovaných tratích v regionu.
Podstatné změny nastanou tentokrát v dálkové dopravě. Od nového jízdního řádu České dráhy postupně nasadí do provozu na linkách Ex6 Západní expres (Cheb – Plzeň – Praha) a R15 Krušnohor (Cheb – Karlovy Vary – Ústí nad Labem – Praha) deset zcela nových pětivozových netrakčních souprav InterJet, nástupců osvědčených Railjetů. Poprvé v centrální Evropě budou vlaky na těchto dvou linkách vybavené speciálními okny, která lépe propouští mobilní signál, aby se v nich dalo lépe telefonovat. V první třídě budou bezdrátové nabíječky a novinkou budou i zásuvky na dobíjení elektrických vozíků a elektrokol. Samozřejmostí budou místa pro handicapované cestující a prostor pro kočárky a jízdní kola. Občerstvení na palubě bude zajištěno prostřednictvím mobilního minibaru.
Důležitou změnou bude také obnovení přímého spojení z Karlových Varů, Chebu a Plzně přes Prahu do Pardubic, Olomouce a Ostravy přímým vlakem IC / SC 505 Pendolino. Tento původně přímý spoj byl od letošního dubna v Praze hl.n. rozdělen na dva spoje, IC 503 a SC 505, u kterých nemohla být s ohledem na výlukovou činnost na hlavním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou zajištěna návaznost. Cestující tak museli z Prahy využít následné spoje. Po několika měsících se tak znovu obnovuje přímé spojení ze západních Čech směrem do Ostravy.
Zdroj: České dráhy