Příjem hovorů jednotného evropského čísla tísňového volání 112 zajišťuje Hasičský záchranný sbor ČR prostřednictvím svých krajských operačních středisek.
Jedinečnost využité technologie dovoluje v případě výpadku nebo přetížení jednoho telefonního centra automaticky přesměrovat příjem tísňových hovorů na ostatní tak, aby byla zajištěna vysoká úroveň poskytovaných služeb pro potřeby široké veřejnosti.
Všechna telefonní centra pracují s jednotným programovým vybavením, totožnými elektronickými mapami a jsou schopna využít přibližnou lokalizaci volajícího podle polohy telefonního přístroje, ze kterého na tísňovou linku oznamovatel volá.
Odbavit hovor jsou školení operátoři schopni nejen v českém, ale i v anglickém a německém jazyce, popřípadě v polštině nebo ruštině.
Evropský den tísňové linky si připomínají i karlovarští hasiči, kteří v rámci této oslavy připravili rychlou soutěž pro všechny obyvatele kraje bez rozdílu věku. Soutěž probíhá během neděle na facebookovém profilu karlovarského hasičů - viz zde. Soutěž je připravena ve dvou kolech, kdy úkolem bude správně odpovědět na soutěžní otázky v komentáři na Fb. Ze správných odpovědí bude vylosovaný vítěz, který se následně bude moci podívat na Telefonní centrum tísňového volání 112, kde se setká s operátory tísňové linky 112.
Více o tísňové linkce 112, o statistikách volání a další zajímavostí najdete zde.
Zdroj: HZS Karlovarského kraje