Novinkou bude nasazení kapacitnějších souprav mezi Chebem a Aší a vznik nových přípojových vazeb v Chebu a Karlových Varech u několika ranních a večerních vlaků. Ke změně dochází také u mezistátních spěšných vlaků z Chebu do Norimberka, u kterých bude dočasně nutné z důvodu stavebních prací přestoupit ve stanici Marktredwitz. Nový jízdní řád bude platit do 14. prosince 2024.
V jízdním řádu 2023/2024 ujedou regionální spoje Českých drah v Karlovarském kraji celkem 2,356 mil. vlakokilometrů. ČD vypraví v regionu v průměru 213 vnitrostátních osobních a spěšných vlaků denně, které ujedou 6 521 kilometrů za den. Dopravce dále vypraví 14 mezistátních spěšných vlaků denně na lince Cheb – Marktredwitz (na území ČR ujedou 152 kilometrů za den) a 33 dálkových vlaků kategorie rychlík a expres (včetně Pendolina). Ty ujedou 2 009 kilometrů za den.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Karlovarském kraji
Na základě požadavku Karlovarského kraje a v souvislosti se stavebními pracemi na tratích dochází od 10. prosince 2023 k následujícím změnám:
Trať 142 Karlovy Vary – Potůčky – Johanngeorgenstadt
Na této trati bude pro cestující zaveden nový vlak z Karlových Varů ve 22:15 do Karlových Varů dol.n. (příj. 22:19, Os 17183), který pojede v pracovní dny jako přípoj od vlaku IC 504 Pendolino.
Trať 148 Cheb – Aš – Hranice v Čechách / Selb-Plößberg
Na této trati budou nasazena vozidla s vyšší kapacitou 101 míst oproti současným 70. Vozidla bude provozovat nový partnerský dopravce Českých drah na této lince – společnost Agilis.
Na žádost Karlovarského kraje nepojede v neděli spoj z Aše města do Chebu ve 4:39 (Os 17201), místo něj bude o hodinu později (v 5:38) zajištěn vlak Os 17203. Vznikne tak přípoj k rychlíku R 607 Krušnohor do Ústí n. L. a k vlaku IC 503 Pendolino směrem do Plzně, Prahy a Ostravy.
Tratě 140 Karlovy Vary – Cheb a 178 Cheb – Mariánské Lázně – Plzeň
Spěšné vlaky Karlovy Vary – Cheb – Plzeň budou jezdit podle nové patnáctileté smlouvy. Tyto spoje budou i nadále zajišťovat komfortní elektrické jednotky RegioPanter a ve vybrané dny a na vybraných vlacích se počítá s rozšířením posilových zdvojených jednotek.
Od nového jízdního řádu bude obnoven přímý vlak IC 503 Pendolino z Karlových Varů v 5:48 do Ostravy hl.n. (příj. 12:44). Vlaky IC 512 z Bohumína v 7:01 do Františkových Lázní (příj. ve 13:36) a IC 515 z Františkových Lázní ve 14:24 do Bohumína budou vedené v celé trase soupravou o 9 vozech.
Tratě 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb a 179 Cheb – Schirnding
Na trati 140 budou i nadále probíhat výluky mezi stanicemi Dalovice – Hájek a Karlovy Vary – Dvory. Z důvodu stavebních prací Správy železnic bylo nutné upravit časové polohy rychlíků na páteřní trati 140. V souvislosti s tím však dojde k rozvázání přípojů na spěšné vlaky směrem do Norimberka. Počet těchto spěšných vlaků se zvýší z 5 na 7 párů. Protože budou výluky probíhat i na německé straně, dočasně nebude zajištěné přímé spojení Cheb – Norimberk. Spěšné vlaky pojedou z Chebu do Marktredwitz a zpět, v Marktredwitz cestující přestoupí do jiné soupravy.
Mgr. Petr Pošta
tiskové oddělení ČD