„Protože jsme se koukali do projektové dokumentace z roku 1985, kde je vidět, co je nového a co je původního. Tzn., původní nosná kamenná konstrukce a potom nová betonová. Jsou tam právě místa, která chceme nějakým způsobem prověřit. Domluvili jsme se na tom, že diagnostika Chebského mostu bude dopracována do podrobnějších detailů. Očekáváme z toho výstup, že nám bude řečeno, v jakém stavu jsou betonové konstrukce, které tam jsou, v jakém stavu jsou kamenné konstrukce a v jakém stavu je řečiště, které je přímo ve styku s nosnými pilíři mostu. Zároveň nám z toho vypadne technické řešení a samozřejmě i nějaké předběžné finanční prostředky,“ uvedl náměstek primátorky Karlových Varů Petr Bursík.
Město předpokládá, že se podaří získat údaje co nejdříve, aby mohly začít úpravy. Vybrat dodavatele chce do půlky března. Cenově by měla podrobná zpráva stát do 800 tisíc korun. Dalších zhruba 200 tisíc půjde na doplňující diagnostiku Dvorského mostu.
„Teď jsme chtěli, aby se ještě dělala diagnostika destruktivního charakteru. Tzn., abychom se dostali do jádra nosné konstrukce. Nyní nám od firmy, která to předtím dělala, přišla cenová nabídka s tím, že člověk, kterého si město najalo, což je osoba, která má certifikaci pro diagnostiku mostních konstrukcí, tuto cenovou nabídku prověřuje, především její obsah, a potom by následně byla ještě dopracována,“ přiblížil záměr Bursík.
Nad tyto dvě diagnostiky ještě v příštím roce město vyhradí téměř 4 miliony na získání dat pro dalších 8 mostů a 4 lávky.
„Vytipovali jsme mosty, které jsou ve stupních kategorie 5 a 6, a tam chceme diagnostiku,“ odhalil náměstek Bursík.
V loňském roce proběhla oprava mostu v ulici kpt. Jaroše. Na demolici naopak čeká Koptův most. Výstavba zcela nové konstrukce vyjde na zhruba 9 milionů korun.