V úvodu vystoupila hejtmanka kraje Jana Vildumetzová.
„Zmínila jsem, že jsem byla skeptická ke zřízení Destinační agentury. Dnes vím, že pokud kraj nebude mít zřízenu Destinační agenturu, tak nebude moci čerpat peníze z programu Ministerstva pro místní rozvoj. Hovořila jsem také o tom, že Karlovarský kraj navštěvují turisté jak zahraniční, tak tuzemští. A pokud přijedou do našeho kraje, tak zde podle statistik stráví 5,9 dne. My musíme vynaložit veškeré úsilí, aby to bylo minimálně sedm dní, a měli bychom se o to společnými silami pokusit. Tento půlrok byl velmi úspěšný. Karlovarský kraj navštívilo asi 500 tisíc turistů a ten nárůst je asi o 24 %. Nesmíme ale usnout na vavřínech a musíme v tom pokračovat,“ popsala svůj příspěvek hejtmanka.
Další prioritou je podle kraje pokračování snad o zápis lázeňského trojúhelníku na seznam památek UNESCO. Zprávu o činnosti a shrnutí dosavadních aktivit, přednesl zástupce pořádající agentury.
„Většina nás, kteří jsme se sešli v Destinační agentuře, se v podstatě celý život profesně pohybuje v oblasti cestovního ruchu. Věděli jsme, jaká drobná úskalí nás mohou potkat a v čem Karlovarský kraj svým způsobem v rámci prezentace pokulhává. Byla to především prezentace v oblasti online prostředí. Takže jsme museli nějakým způsobem nastartovat tu prezentaci, využívat více marketingových nástrojů v online prostředí, což se nám myslím podařilo. Pomaličku to přináší své výsledky,“ uvedl předseda spolku Agentura Živý kraj Petr Židlický.
Přes 50 % objemu inzerce Agentury bylo zaměřeno na Českou republiku. Od tiskových materiálů, přes bannery, polepy autobusů, prezentací na sportovních a kulturních akcích až po účasti na 14 veletrzích. Jako úspěch hodnotí zájem o videa vyrobená v rámci spolupráce se společností Stream.cz
„Zatím bylo zrealizováno zhruba 10 dílů. Před sebou máme ještě více jak 20 dalších dílů, které budou točeny a vysílány v průběhu roku 2018. Samozřejmě to souvisí s tím, co jsem říkal. Musíme ten region představit turistům i z trošku jiného pohledu. Pr o mnohé – zejména domácí turisty, Karlovarský kraj představoval jakousi nedosažitelnou lokaci, mnohdy ověnčenou takovými nehezkými přívlastky jako drahá, pro Rusy, apod. My samozřejmě musíme ukázat, že to zdaleka není pravda. Právě proto způsob a podání, které prezentujeme formou seriálu, má za cíl ukázat návštěvníkům i ty další možnosti – to, že je zde krásně, že se zde dá pořídit ubytování, cenově dostupné služby, apod.,“ přiblížil Židlický.
Představeny byly také cíle a strategie pro následující rok a možnosti spolupráce se subjekty z našeho regionu. V dalších deseti prezentacích během dne se mohli návštěvníci dozvědět řadu zajímavých a důležitých informací – o online travel marketingu, systému kvality služeb, turistické kartě Karlovy Vary Region, cyklodopravě nebo designparku. Všechny prezentace budou v následujících dnech dostupné na adrese konference.zivykraj.cz.